NHH: tovább bővült a vezetékes szélessávú internet piaca
Tovább bővült augusztusban a vezetékes szélessávú internet piaca Magyarországon, az előfizetők száma mintegy 11 ezerrel 1,643 millióra emelkedett, a vezetékes telefon ellátottság pedig tovább csökkent - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) az MTI-vel szerdán.
Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 169 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi, és 106 ezerrel a 2008. év végi szintet.
A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internet-szolgáltatásra előfizetők száma az elmúlt hónapok trendjének megfelelően alig változott, kevesebb mint ezerrel 805 ezerre nőtt augusztus végéig. Az ADSL-előfizetések száma a hónap végén mindössze 10 ezerrel haladta meg a 2008. végi, és 21 ezerrel az egy évvel korábbi értéket.
A tizenegy kábelszolgáltató ((UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom)ügyfeleinek száma augusztusban 720 ezerről 729 ezerre nőtt. A társaságok részesedése a teljes kábelmodemes piacon 85-90 százalékos, így a szélessávú internet szolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma az országban mintegy 838 ezer volt augusztus végén. Mindez azt jelenti, hogy a kábelmodemes előfizetések száma 2009. első hét hónapjában 96 ezerrel, 12 hónap alatt pedig 148 ezerrel bővült.
A bekapcsolt telefonvonalak számán belül folytatódott a hagyományos telefonalak számának csökkenése, amit a kábeltelevíziós hálózatokon működő telefonvonalak számának növekedése sem tudott ellensúlyozni. Így augusztusban a gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma 10 ezerrel 3,091 millióra csökkent. Augusztus végén 100 főre 30,85 vonal jutott, az egy hónappal korábbi 30,95 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága a hónapban 62,06 százalékról 61,77 százalékra csökkent.
2009 augusztusában a kezdeményezett hívások időtartama 447 millió perc volt az egy hónappal korábbi 465 millió perc után. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 149,8 percről 144,6 percre csökkent, míg a hívások átlagos hossza 3 percről 3,04 percre emelkedett. A közvetítőválasztást augusztusban a júliusi 517 ezer után mindössze 473 ezer fogyasztó vette igénybe, ők az előző havi 34 millió perc után 32 millió percet telefonáltak ezen a módon.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között augusztusban több mint kilencezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 425 ezer számot hordoztak, ebből 94 ezret 2009. első hét hónapjában.
Kapcsolódó cikkek
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- A kábelmodemes előfizetések húzzák a szélessávú piacot
- Nyolcszázezer háztartást érint a digitális átállás
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- NHH: Kétszeresére nőtt a mobilinternetezők száma
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Tovább hódított februárban a szélessávú internet
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Januárban is folytatódott a digitális televíziózás térhódítása
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.