Egyre népszerűbb a mobilinternet
Az internetező felnőtt magyar lakosság több mint fele, 58 százaléka napi rendszerességgel kapcsolódik a világhálóhoz, június végén az előfizetések száma meghaladta a 2,4 milliót, ami főként a mobilinternet térnyerésének köszönhető.
A GKIeNET, valamint a T-Home és a T-Mobile közös felmérésből kiderül az is, hogy Magyarországon a lakosság arányában már 2008 végén többen vettek igénybe mobilinternet szolgáltatást, mint Norvégiában, Kínában vagy Tajvanon.
A mobilinternet magyarországi népszerűségét mutatják a Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai is, mivel augusztusban 722 ezerre emelkedett a három magyarországi szolgáltatónál a mobilinternet-előfizetések száma. Az előfizetések száma a júliusi 37 ezres növekedés után augusztusban 49 ezerrel nőtt, míg azon aktív SIM-kártyák száma, amelyeken az előző három hónapban adatforgalom zajlott, 29 ezerrel 561 ezerre emelkedett.
A GKIeNET közleménye szerint Magyarországon a 14-74 éves lakosságból 3,4 millió rendszeres internet használónak tekinthető, mivel ők havonta legalább 1 órát valamilyen formában a világháló elérésével, vagy e-mailezéssel töltenek.
Az internetezők több mint fele, 55 százaléka legalább 4 éve internetezik, harmaduk 2-3 éve, míg tizedük az elmúlt évben vált internet használóvá.
A kutatás mutatta azt is, hogy az eddigi tapasztalatok alapján 2 éves időtávban a lakossági internet-előfizetések száma eléri a 2 évvel korábbi számítógéppel rendelkező háztartások számát. A számítógépek, ezen belül is a laptopok árának csökkenése így közvetetten a lakossági előfizetések számának emelkedéséhez járul hozzá. Az összemérhetőség a szélessávú mobilinternet szolgáltatás megjelenésével és egyre szélesebb körű elterjedésével viszont csak részben lehetséges, mert a mobiltechnológia az egyéni, míg a vezetékes elérési módok a háztartási igényeket hivatottak általában kiszolgálni.
A közlemény emlékezetet arra, hogy a világ fejlett és fejlődő országaiban az internet elérése SIM kártyán keresztül jelenleg a leggyorsabban terjedő internet elérési technológia. A lakosság arányában, mintegy 70 százalékos mértékkel, Japánban vesznek legtöbben igénybe mobilinternet szolgáltatást, ami nem meglepő, hiszen tíz évvel ezelőtt, 1999-ben itt jelent meg a világon elsőként ennek a lehetősége. Az e-mailek mobiltelefonon való elérése a japán fiatalok között kiugróan magas, 72 százalékos értéket mutat.
Magyarországon a mobilinternet-szolgáltatást leggyakrabban, 79 százalékos arányban még adatkártya használatával veszik igénybe. A mobiltelefon modemként való használata viszont kevésbé elterjedt a maga 21 százalékos arányával.
A felmérés szerint a mobiltelefon képernyőjén a magyar mobilinternetezőknek csak a 14 százaléka szokott böngészni. A mobilon történő internetezés elsősorban azok körében népszerű, akik rendelkeznek más típusú, otthoni előfizetéssel is. Ez a hozzáférési mód elsősorban a magas végzettségű férfiakra jellemző.
Magyarországon a mobilinternet-előfizetéssel rendelkezők kevesebb mint fele, 45 százaléka használja kizárólag magáncélra az internetet, míg 69 százalékuk úgy véli, hogy az internetezés inkább magáncélú, mint munkacélú. Mintegy 16 százaléka azoknak az aránya, akik fele-fele arányban használják magán- és munkacélra is a
mobilinternetet.
Kapcsolódó cikkek
- Internet Hungary - Online kiadás nélkül nincsen életképes médium
- Internet Hungary - Egyre népszerűbbek a közösségi oldalak
- Internet Hungary - Oszkó: az infokommunikáció lehet a válság utáni időszak egyik nyertese
- Internet Hungary - Baja Ferenc: nincs átfogó képünk az internet modernizációs szerepéről
- 10 éves az Internet Hungary!
- Harmadsiker az első hazai domainaukció
- Mobilinternet: keveset tudunk és jellemzően otthon használjuk
- Magyarországon is megalakul az Interaktív Hirdetési Iroda
- Aki nem tud keresni, az nem is talál
- Hiányoznak a hazai piacról a közepes méretű online cégek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.
Új törvény szabályozza a kiberbiztonságot
A Parlament elfogadta a kiberbiztonsági szabályozás új keretrendszerét, a Magyarország kiberbiztonságáról szóló törvényt. A jogszabály új kötelezettségeket is ró az érintett vállalatokra – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A jogszabálynak meg nem felelő cég akár 10 millió eurós bírsággal nézhet szembe.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.