Egyre népszerűbb a mobilinternet
Az internetező felnőtt magyar lakosság több mint fele, 58 százaléka napi rendszerességgel kapcsolódik a világhálóhoz, június végén az előfizetések száma meghaladta a 2,4 milliót, ami főként a mobilinternet térnyerésének köszönhető.
A GKIeNET, valamint a T-Home és a T-Mobile közös felmérésből kiderül az is, hogy Magyarországon a lakosság arányában már 2008 végén többen vettek igénybe mobilinternet szolgáltatást, mint Norvégiában, Kínában vagy Tajvanon.
A mobilinternet magyarországi népszerűségét mutatják a Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai is, mivel augusztusban 722 ezerre emelkedett a három magyarországi szolgáltatónál a mobilinternet-előfizetések száma. Az előfizetések száma a júliusi 37 ezres növekedés után augusztusban 49 ezerrel nőtt, míg azon aktív SIM-kártyák száma, amelyeken az előző három hónapban adatforgalom zajlott, 29 ezerrel 561 ezerre emelkedett.
A GKIeNET közleménye szerint Magyarországon a 14-74 éves lakosságból 3,4 millió rendszeres internet használónak tekinthető, mivel ők havonta legalább 1 órát valamilyen formában a világháló elérésével, vagy e-mailezéssel töltenek.
Az internetezők több mint fele, 55 százaléka legalább 4 éve internetezik, harmaduk 2-3 éve, míg tizedük az elmúlt évben vált internet használóvá.
A kutatás mutatta azt is, hogy az eddigi tapasztalatok alapján 2 éves időtávban a lakossági internet-előfizetések száma eléri a 2 évvel korábbi számítógéppel rendelkező háztartások számát. A számítógépek, ezen belül is a laptopok árának csökkenése így közvetetten a lakossági előfizetések számának emelkedéséhez járul hozzá. Az összemérhetőség a szélessávú mobilinternet szolgáltatás megjelenésével és egyre szélesebb körű elterjedésével viszont csak részben lehetséges, mert a mobiltechnológia az egyéni, míg a vezetékes elérési módok a háztartási igényeket hivatottak általában kiszolgálni.
A közlemény emlékezetet arra, hogy a világ fejlett és fejlődő országaiban az internet elérése SIM kártyán keresztül jelenleg a leggyorsabban terjedő internet elérési technológia. A lakosság arányában, mintegy 70 százalékos mértékkel, Japánban vesznek legtöbben igénybe mobilinternet szolgáltatást, ami nem meglepő, hiszen tíz évvel ezelőtt, 1999-ben itt jelent meg a világon elsőként ennek a lehetősége. Az e-mailek mobiltelefonon való elérése a japán fiatalok között kiugróan magas, 72 százalékos értéket mutat.
Magyarországon a mobilinternet-szolgáltatást leggyakrabban, 79 százalékos arányban még adatkártya használatával veszik igénybe. A mobiltelefon modemként való használata viszont kevésbé elterjedt a maga 21 százalékos arányával.
A felmérés szerint a mobiltelefon képernyőjén a magyar mobilinternetezőknek csak a 14 százaléka szokott böngészni. A mobilon történő internetezés elsősorban azok körében népszerű, akik rendelkeznek más típusú, otthoni előfizetéssel is. Ez a hozzáférési mód elsősorban a magas végzettségű férfiakra jellemző.
Magyarországon a mobilinternet-előfizetéssel rendelkezők kevesebb mint fele, 45 százaléka használja kizárólag magáncélra az internetet, míg 69 százalékuk úgy véli, hogy az internetezés inkább magáncélú, mint munkacélú. Mintegy 16 százaléka azoknak az aránya, akik fele-fele arányban használják magán- és munkacélra is a
mobilinternetet.
Kapcsolódó cikkek
- Internet Hungary - Online kiadás nélkül nincsen életképes médium
- Internet Hungary - Egyre népszerűbbek a közösségi oldalak
- Internet Hungary - Oszkó: az infokommunikáció lehet a válság utáni időszak egyik nyertese
- Internet Hungary - Baja Ferenc: nincs átfogó képünk az internet modernizációs szerepéről
- 10 éves az Internet Hungary!
- Harmadsiker az első hazai domainaukció
- Mobilinternet: keveset tudunk és jellemzően otthon használjuk
- Magyarországon is megalakul az Interaktív Hirdetési Iroda
- Aki nem tud keresni, az nem is talál
- Hiányoznak a hazai piacról a közepes méretű online cégek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.