Nem fogadja el az NHH büntetését az AH és bírósághoz fordul
Az Antenna Hungária (AH) nem fogadja el a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) tanácsának határozatát, sem pedig az abban szereplő szankciókat, így a 40 milliós bírságot sem, jogorvoslatért bírósághoz fordul.
Az AH csütörtökön közölte az MTI-vel azt is: hivatalosan is kérvényezi az NHH-tól és a Gazdasági Versenyhivataltól egy hatósági vizsgálat megindítását a televíziós műsorterjesztő platformok közötti versenyt torzító helyzet miatt.
Az NHH egyebek mellett azért büntette meg az AH-t, mert szerinte nem tartotta be a szerződésben vállaltakat, így például még nem fogható digitálisan egy új, általános tematikájú, szabad hozzáférésű tévéműsor. Az NHH megállapította azt is, hogy az AH az eredeti határidőre nem tette lehetővé azt sem, hogy a lakosság kedvezményesen vásárolhasson dekódert a digitális műsorok fogására.
Az AH az NHH által csütörtökön sajtótájékoztatón ismertetett határozatával kapcsolatban közölte: nem fogadja el, hogy az NHH a csoportot teszi felelőssé a külső felek által megtett, illetve elmaradt lépésekért, s egyáltalán nem veszi figyelembe a hatósági szerződés aláírását követő, a világgazdasági válság okozta pénzügyi, gazdasági és piaci környezetben bekövetkezett alapvető változásokat. Ezen túlmenően a határozat nem veszi kellőképpen figyelembe az AH a kötelezettségek kapcsán elért eredményeit és túlteljesítéseket.
Az AH álláspontja szerint a határozat nem tér ki a domináns fizetős platformok és a közelmúltban indult digitális földfelszíni platform között tapasztalható, versenyt torzító körülményekre sem. A társaság véleménye szerint a határozat számos szempontból nem szolgálja annak a több millió magyar állampolgárnak az érdekét, akik számára a földfelszíni platform az egyetlen szabadon fogható alternatíva a túlsúlyban lévő fizetősökkel szemben.
Az AH közölte azt is, hogy a külső segítség hiánya ellenére 2009 tavaszán-nyarán folyamán meg tudott állapodni a legnézettebb kereskedelmi csatornákkal, RTL Klubbal és a TV2-vel, valamint a Magyar Televízióval a digitális platformhoz történő csatlakozásukról.
Az AH egyik további érve szerint a csoport a platform promóciója kapcsán a vállalásait 2009 során túl is teljesíti. Kizárólag a tartalomkínálat megjelenését követően indulhatott el a MinDig TV nagy volumenű kommunikációs kampánya is, s az AH már az idén több mint 700 millió forintot költ a digitális platform népszerűsítésére. Ez az összeg a hatósági szerződésben a teljes digitális átállás időszakára vállalt többszöröse.
A társaság álláspontja szerint a kedvezményes dekódervásárlási konstrukció elindításával az anyagilag hátrányos helyzetben lévő állampolgárok számára is megnyílt a szolgáltatás vételének lehetősége. Augusztus végén, két hónappal a platform tartalommal való feltöltését követően már a háztartások több mint másfél százaléka rendelkezett a digitális adások megjelenítésére képes eszközzel.
Az AH szerint a digitális földfelszíni televíziós platformot az utóbbi hónapokban sikerült kimozdítani a holtpontról, ezáltal megkérdőjelezhetetlenné téve a létjogosultságát. Ezzel a digitális földfelszíni televíziós átállás folyamata visszafordíthatatlanná vált - áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- A kábelmodemes előfizetések húzzák a szélessávú piacot
- Nyolcszázezer háztartást érint a digitális átállás
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- NHH: Kétszeresére nőtt a mobilinternetezők száma
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Tovább hódított februárban a szélessávú internet
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Édesség és egyediség – erről szól a halloweeni hangulat idén Magyarországon
A Rakuten Viber, az egyik vezető globális kommunikációs platform kísértetiesen szórakoztató eszközökkel készül az idei Halloweenre. A felhasználók új matricákat oszthatnak meg, borzongató üdvözlőkártyákkal köszönthetik ismerőseiket október 31-től, emellett egy kvízt tölthetnek ki arról, hogy melyik a legjobban hozzájuk illő jelmez idén halloweenkor, sőt, a legújabb Tarot-kártyák segítségével megpróbálhatják megjósolni a jövőjüket.
Halottak napja ‒ tülekedés nélkül
Egy digitális alkalmazás teheti méltóbbá a halottak napját azzal, hogy segít elkerülni a temetőkben és környékükön ilyenkor szokásos tülekedést. Az önkormányzatok kezében lévő lehetőség Magyarországon is egyre népszerűbb.
Fedezd fel, hogyan ébreszti fel a Galaxy AI a benned rejlő kreativitást!
A Samsung Galaxy Z Fold6 és Z Flip6 hajlítható készülékekkel bárki kreatív alkotóvá válhat, hiszen olyan funkciókkal rendelkeznek, amelyekkel könnyedén készíthetünk kiváló minőségű tartalmakat, még akkor is, ha úgy véljük, nem vagyunk a megfelelő szakmai ismeretek birtokában. A Galaxy AI* úgy támogatja a kreativitást és az alkotás folyamatát, hogy közben új megvilágításba helyezi rajzainkat, fényképeinket és videóinkat.
6 évesek a hajlítható készülékek, de mostanra értek meg igazán
Hat éve kerültek piacra az első hajlítható telefonok, az innovációk iránt elkötelezett HONOR 2022-ben csatlakozott saját, HONOR Magic V készülékével hozzájuk. A kezdetben nagyobb, nehezebb és törékenyebb eszközök meghökkentően sokat fejlődtek ezalatt a pár év alatt, hogy a HONOR Magic V3 ma már ne csak innovatív okostelefon, hanem akár a tableteket vagy laptopokat helyettesíthető készülék lehessen.
Ingyenes túravezetőt ad a magyar startup
A túravezető alkalmazás célja, hogy a turisztikában magyar cégként először, mesterséges intelligencia segítségével kínálja a legteljesebb élményt az utazók számára. Ne csak egy-egy város jól ismert nevezetességeit mutassa be, hanem érdekes történetekkel, titkokkal és különleges tartalmakkal gazdagítsa az utazási élményt.