Nem fogadja el az NHH büntetését az AH és bírósághoz fordul
Az Antenna Hungária (AH) nem fogadja el a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) tanácsának határozatát, sem pedig az abban szereplő szankciókat, így a 40 milliós bírságot sem, jogorvoslatért bírósághoz fordul.
Az AH csütörtökön közölte az MTI-vel azt is: hivatalosan is kérvényezi az NHH-tól és a Gazdasági Versenyhivataltól egy hatósági vizsgálat megindítását a televíziós műsorterjesztő platformok közötti versenyt torzító helyzet miatt.
Az NHH egyebek mellett azért büntette meg az AH-t, mert szerinte nem tartotta be a szerződésben vállaltakat, így például még nem fogható digitálisan egy új, általános tematikájú, szabad hozzáférésű tévéműsor. Az NHH megállapította azt is, hogy az AH az eredeti határidőre nem tette lehetővé azt sem, hogy a lakosság kedvezményesen vásárolhasson dekódert a digitális műsorok fogására.
Az AH az NHH által csütörtökön sajtótájékoztatón ismertetett határozatával kapcsolatban közölte: nem fogadja el, hogy az NHH a csoportot teszi felelőssé a külső felek által megtett, illetve elmaradt lépésekért, s egyáltalán nem veszi figyelembe a hatósági szerződés aláírását követő, a világgazdasági válság okozta pénzügyi, gazdasági és piaci környezetben bekövetkezett alapvető változásokat. Ezen túlmenően a határozat nem veszi kellőképpen figyelembe az AH a kötelezettségek kapcsán elért eredményeit és túlteljesítéseket.
Az AH álláspontja szerint a határozat nem tér ki a domináns fizetős platformok és a közelmúltban indult digitális földfelszíni platform között tapasztalható, versenyt torzító körülményekre sem. A társaság véleménye szerint a határozat számos szempontból nem szolgálja annak a több millió magyar állampolgárnak az érdekét, akik számára a földfelszíni platform az egyetlen szabadon fogható alternatíva a túlsúlyban lévő fizetősökkel szemben.
Az AH közölte azt is, hogy a külső segítség hiánya ellenére 2009 tavaszán-nyarán folyamán meg tudott állapodni a legnézettebb kereskedelmi csatornákkal, RTL Klubbal és a TV2-vel, valamint a Magyar Televízióval a digitális platformhoz történő csatlakozásukról.
Az AH egyik további érve szerint a csoport a platform promóciója kapcsán a vállalásait 2009 során túl is teljesíti. Kizárólag a tartalomkínálat megjelenését követően indulhatott el a MinDig TV nagy volumenű kommunikációs kampánya is, s az AH már az idén több mint 700 millió forintot költ a digitális platform népszerűsítésére. Ez az összeg a hatósági szerződésben a teljes digitális átállás időszakára vállalt többszöröse.
A társaság álláspontja szerint a kedvezményes dekódervásárlási konstrukció elindításával az anyagilag hátrányos helyzetben lévő állampolgárok számára is megnyílt a szolgáltatás vételének lehetősége. Augusztus végén, két hónappal a platform tartalommal való feltöltését követően már a háztartások több mint másfél százaléka rendelkezett a digitális adások megjelenítésére képes eszközzel.
Az AH szerint a digitális földfelszíni televíziós platformot az utóbbi hónapokban sikerült kimozdítani a holtpontról, ezáltal megkérdőjelezhetetlenné téve a létjogosultságát. Ezzel a digitális földfelszíni televíziós átállás folyamata visszafordíthatatlanná vált - áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- A kábelmodemes előfizetések húzzák a szélessávú piacot
- Nyolcszázezer háztartást érint a digitális átállás
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- NHH: Kétszeresére nőtt a mobilinternetezők száma
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Tovább hódított februárban a szélessávú internet
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.