SCO-partnertalálkozó
A találkozó éppen a hazai képviselet alapításának egyéves évfordulójára esett. Kérdésemre Greg Bogochwalski eredményesnek minősítette a hazai iroda hálózatfejlesztési eredményeit, amelyben a főszerepet Kapusy Dániel magyar ügyvivő játszotta, de pár hónapja további segítséget is kapott a kelet-európai képviselettől Horváth Zepeczaner Ágnes személyében, aki az üzleti kapcsolatok építésén fáradozik. Jól végzi a disztribútori teendőket az Albacomptól az Ingram Micro birtokába került volt waltonos csapat. Az SCO UnixWare Non-Stop Cluster terméket már sikerült bevezetni a hazai piacra a Synergon mint SCO-rendszerintegrátor segítségével, de a többi partner is igyekszik, így a legrégebbi rendszerintegrátor Areco Systems, a Montana Rt., valamint az OEM-partnerek: a Getronics (Olivetti-utód), az IBM és partnerei (pl. a Kventa 4 utas Netfinity SCO UnixWare 7-konfigurációt telepített a Szerencsejáték Rt.-nek) stb.
Bogochwalski elégedett volt a partnertalálkozóval is, és sikeresnek minősítette kétnapos magyar útján megejtett tárgyalásait. Az IBM-mel nem csak amerikai, hanem hazai viszonylatban is jó kapcsolatok alakultak ki. A CeBIT-en egyébként be is mutatták a Monterey-64 projekt keretében az Intel IA-64 processzorcsaládjára közösen fejlesztett 64 bites Unix operációs rendszert (amely az IBM AIX és az SCO UnixWare legjobb elemeit ötvözi az SCO új, SVR5-ös kerneljére alapozottan). A SZÜV segítségével talán végre megoldódik az SCO hazai hivatalos oktatási és vizsgáztatási centrumának problémája is, bár korábban a Synergon is kacérkodott ezzel a feladattal. (Persze ez nem túl könnyű feladat, mert az amerikai cégek rendre irreálisan magas licencdíjakat akarnak szedni, amit a magyar piac jelenleg alig tud megfizetni. Viszont egyre égetőbb szükség volna képzett és minősített szakemberekre, mert autodidakta módszerekkel nem lehet elég gyorsan hatékony szervizismeretekre szert tenni. Ez pedig akadályozza a termékek terjesztését.)
Bogochwalski szerint az SCO közeljövőbeli legfontosabb üzleti céljai közül kiemelhető az eddigi Unix-piac további bővítése és most különösen nagy energiabefektetéssel a Tarantella alkalmazásszolgáltató rendszer terjesztési hálózatának megszervezése is. A Tarantella terjesztését akcióval is segítik. A kis és közepes vállalkozásoknak tervezett Tarantella Express 5 felhasználós változatot június 1-jéig 107 200 forintos listaáron kínálják.
Greg Bogochwalski úgy véli, hogy az SCO amerikai központjában most bevezetett hármas struktúra a kelet-európai régió működtetésében viszonylag kevés változást hoz. Elsősorban a felső vezetői szintek munkájának ésszerűsítését szolgálta, továbbá a Tarantella termék hangsúlyozottabb megjelenítésére való törekvést mutatja. Az SCO jelentős tőkét fektetett a Tarantella-üzletágba, amit most szeretne piaci sikerekre váltani. Az alkalmazásszolgáltató üzletág ugyancsak a súlyának megfelelő szintre került az átszervezéssel, és itt külön hangsúlyt kapott a nyílt szoftvervilág (Linux) támogatása is, amelyhez az SCO így hozzáadja a terjesztői és szervizláncában megtestesülő piaci erőket. A kibővült magyar iroda munkáján belül - a legfelső szintű átszervezéshez igazodva - a szerverüzletágért Kapusy Dániel lesz a felelős, míg a Tarantella termékekért és az eladói csatorna menedzseléséért Horváth Ágnes.
Három pénzügyileg és vezetésileg különálló divíziót képeztek az SCO-n belül (szerverdivízió - UnixWare és OpenServer operációs rendszerek, UnixWare NonStop Clusters fürtözési megoldás; Tarantella webesítő alkalmazásközvetítő; professzionális szolgáltatások).
A változás a cég magyarországi működését is érinti, Kapusy Dániel a szerverdivíziót képviseli majd, míg Horváth Zepeczaner Ágnes a Tarantella-divízióban kereskedői és marketingfeladatokat fog ellátni.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo számokkal bizonyítja, hogy alacsony a Microsoft ajánlata
- KÜRT: sikeres kuvaiti biztonsági intelligencia projekt
- Megvenné a VIA-t az nVidia?
- Magyar Telekom: 74 forintos osztalékjavaslat
- Az Avid erősíti online ügyfélszolgálatát
- S&P: negatív figyelőlistán a Deutsche Telekom
- A BMC Software megvásárolja a BladeLogicot
- Gondban a Siemens
- A DT 20 százalékot szerez az OTE görög távközlési cégben
- A Ricoh újra a fenntartható vállalatok 100-as listáján
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.