Nőtt a vezetékes szélessávú előfizetések száma tavaly
A vezetékes szélessávú előfizetések száma az év utolsó hónapjában 25 ezerrel nőtt, így az év végére 1,742 millióra emelkedett.
A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internet-szolgáltatásra előfizetők száma decemberben maradt 809 ezer, mint volt november végén. Az ADSL-előfizetések száma 2008
végén 796 ezer volt.
Eszerint Magyarországon a mobilinternet gyors terjedése mellett folytatódott a vezetékes szélessávú internet-szolgáltatás térnyerése, és a hagyományos vezetékes telefon-szolgáltatás lassú lemorzsolódása. Az NHH most közreadott gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül.
A szélessávú internetre kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma decemberben az NHH becslései szerint mintegy 25 ezerrel 958 ezerre nőtt. Így az úgy nevezett kábelmodemes előfizetések száma egy év alatt 216 ezerrel növekedett. A gyorsjelentésben szereplő legnagyobb - kábelszolgáltatók a kábeles piac 80-85 százalékát fedik le, ügyfélszámuk decemberben 776 ezerről 798 ezerre nőtt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes és kábelmodemes vonalak száma tavaly decemberben 3,082 millióról 3,069 millióra csökkent. A teljes vonalszámon belül a hagyományos vezetékes telefonvonalak száma 21 ezerrel 2,621 millióra, a kábeltelevíziós hálózaton működő telefonvonalak száma pedig 7 ezerrel 446 ezerre csökkent.
Az elmúlt év december végén száz főre 30,75 vonal jutott, az egy hónappal korábbi 30,76 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága 61,73 százalékról 61,46 százalékra csökkent. A hagyományos vezetékes telefonvonalak száma egy év alatt 200 ezerrel csökkent.
A hatóság közleményében megjegyzi: mivel az NHH 2009 júniusában kibővítette a gyorsjelentésben szereplő kábeltelevíziós szolgáltatók számát így a kábeltelevíziós hálózatokon működő telefonvonalak száma és ezáltal a teljes vezetékes telefonvonal szám, valamint az
ebből számított 100 főre, illetve a háztartások ellátottságára vonatkozó érték sem hasonlítható össze a 2008 végi adatokkal.
A múlt év decemberében a kezdeményezett hívások időtartama 500 millió perc volt az egy hónappal korábbi 496 millió perc után. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 161,1 percről 162,9 percre nőtt, míg a hívások átlagos hossza maradt 3,25
perc. A közvetítőválasztást decemberben a novemberi 455 ezer után 450 ezer fogyasztó vette igénybe, ők több mint 35 millió percet telefonáltak ezen a módon.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között decemberben közel tízezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 467 ezer számot, ebből több mint 136 ezret 2009-ben hordoztak - közölte az NHH.
Kapcsolódó cikkek
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Smart Office: mobil + vezetékes internetkapcsolat + telefon
- Tovább hódított februárban a szélessávú internet
- 23 aláírás a Szélessáv Műhely egyezményen
- Digitális Társadalmi Egyezményt írtak alá a Szélessáv Műhely tagjai
- Nagyívű program a szélessávú internethálózat fejlesztésére
- Központi internetsebesség-mérő a szolgáltatók ellenőrzésére Amerikában
- Közel félmillióval nőtt az internet-előfizetések száma
- Agyrém ADSL 2. - Sulinet helyett Falunet?
- Dél-Korea és Japán vezeti az internet "sebességversenyét"
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.