Digitális Társadalmi Egyezményt írtak alá a Szélessáv Műhely tagjai
A Szélessáv Műhely tagjai a mai napon aláírták a Digitális Társadalmi Egyezményt, amellyel hivatalosan letették voksukat a szélessávú internethasználat mind szélesebb körű hazai elterjesztése mellett.
A mai napon aláírt Digitális Társadalmi Egyezmény a műhely missziójával, kitűzött céljaival összhangban megfogalmazott okirat, amelynek elfogadásával a partnerek olyan projektek életre hívására törekszenek, melyek előremozdítják a keresleti, illetve kínálati oldalon meglévő akadályok lebontását. Ezen erőfeszítéseket harmonizálják a mindenkori kormányzat stratégiájával, továbbá támogatják a területhez kapcsolódó projektek EU notifikációs folyamatait az Európai Unió brüsszeli központjában lévő megfelelő szervezetekkel.
A dokumentumot aláíró partnerek: APEH, BellResearch, Delta csoport, MEH-Elektronikuskormányzat-központ, EnterNet Invest Zrt., Fidesz Informatikai és Telekommunikációs Munkacsoport, HP Informatikai Kft., Invitel Zrt., Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium, Magyar Posta Zrt., Magyar Telekom Nyrt., MKB Bank Zrt., Netvisor Zrt., Nokia Siemens Networks Kft., a Skype és Sanofi-Aventis Zrt.
A Digitális Társadalmi Egyezmény előzményeként a Műhely 2009-ben elkészített egy „Vitairat a szélessávról” című részletes elemzést, hogy érdemi szakmai párbeszédet indítson el a kormányzat, a piaci szereplők, a kutatói szféra és a civil szervezetek között a szélessáv elterjedését korlátozó tényezők felszámolása érdekében. A vitairat egyik lényegi megállapítása, hogy Magyarország szélessávú mutatói a lefedettség, árak, minőség és verseny terén közelítenek az uniós átlaghoz, ugyanakkor a szélessávú szolgáltatások használatában, mind a lakosság mind a kis-és középvállalatok körében nagyon komoly lemaradás tapasztalható. Ennek fő oka a keresleti oldal gyengesége: a digitális írástudás alacsony szintje, a motivácó, a digitális önbizalom és a digitális biztonság hiánya.
Az Európai Bizottság uniós infokommunikációs stratégiájával, a „Digital Agenda”-val összhangban és a nemzeti sajátosságok figyelembevételével a Szélessáv Műhely kidolgozta 2010-es stratégiáját. A konkrét cselekvési programok kialakítását a legsikeresebb hazai példák, illetve kiemelt átfogó projektek mentén haladva határozták meg:
- Ehealth - távdiagnosztika, megelőzés, távgyógyítás kiépítése.
- Az elektronikus ügyintézés fejlesztése.
- Európai szélessáv térkép, szélessávkereső fejlesztése.
- A Szélessávú Szolgáltatások Minőségének hazai és uniós mérése.
- Valódi szélessávot megteremtő infrastrukturális projektek támogatása.
- Az Uniós Szélessávú Teljesítmény Index (BPI) elnevezésű díj megalapítása, első díjak átadása.
- Oktatás, figyelemfelhívás, felvilágosítás: fogyasztói tudatosság növelése, kiadványok, programok szervezése által azon rétegek megszólítása, képzése, akik még nem részei a digitális társadalomnak.
- Az Európai Bizottság „Digital Agenda”-t megalapozó pilléreihez illeszkedő, átfogó hazai kutatás elkészítése.
Kapcsolódó cikkek
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Smart Office: mobil + vezetékes internetkapcsolat + telefon
- Tovább hódított februárban a szélessávú internet
- 23 aláírás a Szélessáv Műhely egyezményen
- Nagyívű program a szélessávú internethálózat fejlesztésére
- Központi internetsebesség-mérő a szolgáltatók ellenőrzésére Amerikában
- Közel félmillióval nőtt az internet-előfizetések száma
- Nőtt a vezetékes szélessávú előfizetések száma tavaly
- Agyrém ADSL 2. - Sulinet helyett Falunet?
- Dél-Korea és Japán vezeti az internet "sebességversenyét"
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.