Huszonöt éves a dotkom
Az internet előfutárának tekintett DARPA-nál, azaz a Pentagon fejlesztési ügynökségénél 1985. március 15-én regisztráltatta vállalati internetcímét a Symbolics. Még abban az évben további négy vállalat jegyeztette be magát, 10 évvel később már több mint 120
ezer dotkom végződésű kereskedelmi szervezetet volt jelen az interneten.
"Ma már közel 85 milliónál jár a .com doménnevek regisztrációs száma" - mondta Mark McLaughlin, a VeriSign doménneveket kezelő amerikai vállalat elnöke.
A washingtoni székhelyű Információtechnológiai Fejlesztési Alapítvány (ITIF) tanulmánya szerint a dotkom doménnevekkel éves szinten 400 milliárd dollár értékű kereskedelmi forgalomnak teremtették meg az alapját. Az összeg 2020-ig várhatóan eléri az évi 950 milliárd dollárt.
A VeriSign adatai alapján az amerikaiak 81 százaléka legkevesebb öt dotkomra végződő oldalt keres fel naponta.
Minden ötödik netező talált már munkát a .com oldalakon, miközben a felhasználók 6 százaléka házastársát vagy fontos kapcsolatát is a dotkomos oldalaknak köszönheti.
Kapcsolódó cikkek
- Élnek az első nemzetközi karakteres domainek
- Levágja a http-t az új Chrome
- Éjfélkor búcsúzott az interneten Jugoszlávia
- Két újabb amerikai internetes cég szüntette be működését Kínában
- Szegedé a szeged.hu domainnév
- Ismét eladó a sex.com
- Vesztett a Google egy általa indított doménnév-használati vitában
- Nem latin betűkkel bővülnek az internetes hivatkozási címek
- Nem latin betűkkel bővülhetnek az internetes hivatkozási címek
- Nemzetközi felügyelet alá kerültek a domainnevek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.