Robbanás előtt áll az érintőképernyős mobiltelefonok piaca
Bár egyelőre csak mintegy 100-200 ezer embernek van Magyarországon csúcskategóriásnak számító érintőkijelzős "okostelefonja", például amilyen az iPhone, az Android-os készülékek, a Blackberry, vagy a HTC, a nemzetközi trendek és a magyar adatok is azt mutatják, hogy jelentős térnyerés előtt állnak ezek a készülékek.
A legfejlettebb piacokon, például az USA-ban várhatóan öt éven belül az összes eladott mobil okostelefon lesz. Szintén öt éven belül várható az Ipsos szerint, hogy többen fognak a világon mobiltelefonon internetezni, mint számítógépen. Ehhez az egyre gyorsabban terjedő okostelefonok adják a lehetőséget.
Az Ipsos közleménye szerint már 2009 végén új korszak kezdődött a mobilkommunikációban: globális szinten a mobil adatforgalom meghaladta a hangátvitel forgalmát. A 400 millió mobil szélessávú előfizetés jelenleg nagyobb adatforgalmat generál havi szinten, mint a világ 4,6 milliárd mobil előfizetőjének összes beszélgetése.
A magyar felhasználókat azonban nem a telefon operációs rendszere érdekli igazán, 75 százalékuk nem is tudja, mi fut a telefonján. Számukra a használhatóságon van a hangsúly.
A felmérés alapján alapvető átalakulás előtt áll a mobiltelefon-használat, jelenleg heti rendszerességgel használja a magyarok többsége a mobiltelefonját telefonálásra, SMS-írásra, ébresztésre, számolásra, naptár nézegetésre - tehát a megszokott klasszikus dolgokra.
Az újfajta, okostelefonokra jellemző alkalmazásmódok még nem terjedtek el, így például a böngészés, levelezés, alkalmazások letöltése, könyvolvasás és blogolás. Ezeket jelenleg csupán az embereknek kevesebb, mint 10 százaléka használja heti rendszerességgel, ám az Ipsos szerint fokozatos térnyerésük várható annak arányában, ahogyan az alkalmazások letöltését lehetővé tévő platformokat használó okostelefonok elterjednek.
Az okostelefonokra való átváltás Magyarországon is elkezdődött: a felhasználók 40 százaléka már érintőkijelzős telefont választ legközelebb, ha megteheti. Ez egybecseng a globális trendekkel is, a Nielsen szerint az amerikai válaszadóknak 45 százaléka állította, legközelebb biztos, hogy nem az egyszerű "butamobilok" közül választ.
A közlemény szerint a telefonok átlagos 1-3 éves lecserélődési idejével számolva tehát hamarosan tömegével használják majd az érintőképernyős okostelefonokat.
Az érintőkijelzős okostelefonok magyarországi elterjedésére alapvető hatással lesz a készülékek árazása, jelenleg ugyanis az előfizetők kétharmada 30 ezer forintnál nem hajlandó többet adni egy új mobiltelefonért.
Az okostelefonok elterjedésével a felhasználók még inkább kötődnek a mobiljukhoz, ám egyúttal lehetőséget is kapnak arra, hogy egyszerűbbé tegyék az életüket, hogy bárhol és bármikor kikapcsolódhassanak, kommunikálhassanak barátaikkal, ismerőseikkel.
A mobiltelefon az Ipsos szerint elsődleges internet eszközzé válik a következő évtizedben, ami mindig kéznél lesz, így még nagyobb hatást fejt majd ki a mindennapokra.
Kapcsolódó cikkek
- Mobiltelefont állítanának Föld körüli pályára brit mérnökök
- Táblagépek és okostelefonok fejlesztésére alakít részleget a Lenovo
- Retro-Phone
- A világ legkeskenyebb okostelefonja és szemüveg nélküli 3D kijelző
- Xperia arc: szupervékony csúcsgép a Sony Ericssontól
- Az orosz Sistema saját fejlesztésű okostelefonja márciusban a piacon
- Ennio Morricone zenét komponál az LG okostelefonokhoz
- Táblagépekre fejleszt a Microsoft
- Párizstól New Yorkig: mindenütt lopják az okostelefonokat
- LG Android okostelefon kétmagos processzorral
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.