Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) megkezdte a helyi-körzeti földfelszíni műsorszórók pályáztatásának előkészítését az igények felmérésével - közölte a hatóság kedden az MTI-vel.
Az érintett műsorszórók részvételével kedden megtartott tájékoztatón az NHH bemutatta azt az igényfelmérő kérdőívet, amelyet azoknak kell kitölteniük, amelyek helyi-körzeti multiplex és adó üzemeltetésére kívánnak pályázni, illetve amelyek igénybe vennének helyi-körzeti multiplex szolgáltatást.
A hatóság közölte, hogy a kérdőíveken beérkezett egyedi igények alapján fogja elkészíteni a helyi-körzeti digitális földfelszíni pályázattervezetek műszaki tartalmát.
Magyarországon a földfelszíni televíziós műsorszórás digitális átállásának véghatárideje 2011. december 31. Eddig az időpontig a földfelszíni analóg televíziós adókat ki kell kapcsolni. Ez a folyamat az országos földfelszíni analóg televíziós műsorszóró-hálózatok mellett, 44 helyi műsorszórót is érinti.
Az ország lakosságának jelenleg már mintegy 88 százaléka éri el előfizetési díj nélkül hét televízió, így a közszolgálati m1 digitális földfelszíni adását.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális lesz a Digi, megegyezett a GVH-val
- Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma szeptemberben
- Augusztusban tovább nőtt a digitálisan televíziózók száma
- Az előfizetők 49,8 százaléka digitálisan tévézett júniusban
- Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma
- NHH: áprilisban tovább nőtt a digitálisan televíziózók aránya
- NHH: 58 igény érkezett helyi-körzeti adók digitális üzemeltetésére
- Igényfelmérés alapján ír ki digitális pályázatokat vidéken az NHH
- Nyolcszázezer háztartást érint a digitális átállás
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.