Informatikai fejlesztés indul a Tolna megyei könyvtárakban
Több mint százmillió forintos európai uniós támogatással digitalizációt előkészítő informatikai fejlesztés indul a Tolna megyei könyvtárakban - közölte a Tolna Megyei Illyés Gyula Könyvtár igazgatója csütörtökön Szekszárdon, sajtótájékoztatón.
A megyei könyvtár 12 millió forintot technikai, 50 millió forintot tartalmi fejlesztésre fordíthat; a pályázó, nyolctagú konzorcium többi tagja további 50 millió forintot ugyancsak internetes tartalomfejlesztésre költhet - mondta Liebhauser János.
A fejlesztések a megyei könyvtár mellett a Tolna Megyei Levéltárban, a Wosinsky Mór Megyei Múzeumban, valamint a bonyhádi, tolnai, paksi, dunaföldvári és bátaszéki könyvtárban valósulnak meg. A pályázati program részeként az olvasáskultúrát népszerűsítő programokat és képzéseket is szerveznek.
A támogatásból az Illyés Gyula Könyvtárban nagy tömegű digitális tartalom tárolására alkalmas szervereket telepítenek, és olyan internetes felületet dolgoznak ki, amely képes megjeleníteni a szövegeket a felhasználók számára - mondta a megyei könyvtár igazgatója, hozzátéve, hogy a fejlesztéssel egyelőre a könyvtári digitalizálás kereteit teremtik meg.
A tervek szerint később több tízezer kötetet, elsősorban Tolna megyei helyismereti irodalmat tesznek így hozzáférhetővé regisztrált olvasók számára - közölte Liebhauser János.
Kapcsolódó cikkek
- E-média táblagép és a felhő-alapú e-könyvesbolt a Sharptól
- Jelentősen bővült idén az országos levéltár digitális anyaga
- Közös portált indít nyolc múzeumi könyvtár
- Csaknem százmilliós uniós könyvtárfejlesztés Szabolcsban
- Elektronikuskönyv-olvasókkal bővül az Országos Széchényi Könyvtár
- Athenaeum az interneten
- Digitalizálják a nógrádi múzeumok könyvtári állományát
- Már 14 millió dokumentum érhető el az Europeana honlapon
- Megegyezett a Google Európa legnagyobb könyvkiadójával
- Új Corvina Digitális Tudástár a könyvtárakban – Az olvasás szabadságáért
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Édesség és egyediség – erről szól a halloweeni hangulat idén Magyarországon
A Rakuten Viber, az egyik vezető globális kommunikációs platform kísértetiesen szórakoztató eszközökkel készül az idei Halloweenre. A felhasználók új matricákat oszthatnak meg, borzongató üdvözlőkártyákkal köszönthetik ismerőseiket október 31-től, emellett egy kvízt tölthetnek ki arról, hogy melyik a legjobban hozzájuk illő jelmez idén halloweenkor, sőt, a legújabb Tarot-kártyák segítségével megpróbálhatják megjósolni a jövőjüket.
A Samsung új szintre emeli okostévéinek biztonságát
A Samsung saját fejlesztésű kriptográfiai modulja, a Samsung CryptoCore* megszerezte a Nemzeti Szabványügyi és Technológiai Intézet (NIST) rangos FIPS 140-3 tanúsítványát**. A titkosítási minősítés a vállalat azon elhivatottságát támasztja alá, hogy okostelevízióin is kiemelkedő biztonsági és adatvédelmi megoldásokat nyújtson a felhasználóknak.
Még várja a jelentkezőket a Red Bull Basement
A Red Bull Basement versenyzői idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében. A magyar válogató zsűriszékében többek között Wettstein Albert is helyet foglal, zsűritársaival együtt döntik el, hogy a világdöntőn, Tokióban melyik magyar csapat mutathatja be ötleteit.
Itt a téli gumiabroncsok következő generációja, a Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN
A Bridgestone legújabb prémium téli túragumiabroncsa a TÜV SÜD független tesztjein a havas fékezés és a tapadás tekintetében a legjobb minősítést érte el*, nedves úton pedig a legrövidebb féktávolságot biztosítja**. Az új modell a 23-szoros tesztnyertes Bridgestone Blizzak LM005 utódja, a téli gumiabroncs-termékportfolió csúcsmodellje 32 százalékkal jobb futásteljesítményt biztosít, mint az előző generáció***. Az ENLITEN gumiabroncs-technológiával kifejlesztett Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN kialakítása megfelel bármely jármű általános teljesítményigényének, valamint az elektromos járművek speciális követelményeinek egyaránt.
Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok
A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.