Nyilvános meghallgatást tart az NHH a szélessávú piacok szabályozásáról
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) június 30-án nyilvános meghallgatást tart a magyarországi szélessávú piacok piacelemzési határozatainak előkészítése érdekében.
A nyilvános meghallgatás célja, hogy az NHH megismerje a piaci szereplők álláspontját, hogy azokat a határozatok meghozatala során kellő súllyal tudja figyelembe venni. A közlemény szerint az NHH a nyilvános meghallgatással kapcsolatos előkészítő információkat június 16-ig fogja közzétenni. Az érdekeltek javaslataikat, észrevételeiket legkésőbb a meghallgatáson, szóban vagy írásban terjeszthetik elő. Az NHH az elektronikus úton érkezett észrevételeket legkésőbb 2010. június 23-ig a honlapján hozza nyilvánosságra.
A szabályozás megújításának célja a szélessávú piacok további fejlődésének elősegítése, a verseny intenzitásának növelése, a beruházások ösztönzése és a fogyasztói érdekek minél erőteljesebb érvényesítése - áll a közleményben. A nyilvános konzultáció a jelenlegi és a jövőbeli szélessávú szolgáltatások fejlődését, valamint a magyarországi szélessávú piac alakulását is alapvetően meghatározó nagykereskedelmi piacelemzési határozatok előkészítését szolgálja.
Az NHH vizsgálja a hagyományos távközlési hálózatokon túl az optikai és kábeles, illetve a vezeték nélküli hálózatokat is. Az eljárás eredményeképp a hatóság ki fogja jelölni a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatókat, felülvizsgálja a jelenleg érvényben lévő kötelezettségeket és meghatározza a beazonosított piaci problémákkal arányos és indokolt új kötelezéseket. Áttekinti továbbá a technológia fejlődéséből eredő migráció, valamint az átmeneti időszak szabályozási igényeinek kérdéseit is.
Az Európai Bizottság által nemrég publikált, Európa digitális versenyképességéről szóló jelentés szerint, a háztartások szélessávú hozzáféréseinek aránya alapján Magyarország a 27 tagállam között a 16. helyen áll, megelőzve többek között Olaszországot, Spanyolországot, Portugáliát, Görögországot, Csehországot vagy Szlovákiát. A jelentés szerint Magyarországon a rendszeres és gyakori internet felhasználók aránya nagyjából megfelel az EU átlagnak.
Az NHH havi gyorsjelentései szerint Magyarországon több mint 1,8 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés van, ezen belül több mint 1 millió kábeles. A vezetékes előfizetések mellett gyorsan nő, miközben egyre többen veszik igénybe a mobilinternetes szolgáltatásokat is. A hatóság piackutatási adatai szerint a magyar háztartások közel fele rendelkezik valamilyen szélessávú internet - DSL, kábel, vagy asztali, illetve hordozható számítógépen használt mobilinternetes előfizetéssel.
Kapcsolódó cikkek
- 12 milliónál tart a hazai mobil-előfizetői szám
- NMHH: nőtt a mobilinternet-előfizetések száma szeptemberben
- Szeptemberben megélénkült a mobilvásárlás
- Tovább hódított februárban a szélessávú internet
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Közel félmillióval nőtt az internet-előfizetések száma
- Az NHH jövőre kiemelten ellenőrzi az internetszolgáltatókat
- NHH: a fogyasztót védi az új uniós keretszabályozás
- Sikerre ítéli az új keretszabályozást az NHH első embere
- A válság miatt lassul az új generációs mobilhálózatok fejlesztése
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.