NHH: áprilisban tovább nőtt a digitálisan televíziózók aránya
A jelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, és ez az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.
Az összes előfizető között a digitális szolgáltatásra előfizetők aránya áprilisban 48,7 százalékra nőtt a márciusi 48,2 százalék után.
Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka Zrt., TARR Kft., TvNetWork Nyrt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft. és Hello HD Kft. - április végén összesen 2,517 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban.
Valamennyi szolgáltatást figyelembe véve a 14 szolgáltató között a UPC a piacvezető, a márciusi 31,2 százalék után április végén 30,9 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részét áprilisban a márciusi 23,4 százalékról 23,8 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része 23 százalékról 23,2 százalékra nőtt.
A digitális előfizetéseken belül 2010 áprilisában 435 ezerről 447 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 776 ezerről 778 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Áprilisban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a márciusi 17,3 százalék után 17,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése nem változott, maradt a márciusi 30,9 százalék áprilisban is, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 51,8 százalékról 51,3 százalékra csökkent.
A gyorsjelentés teljes körűen lefedi a műholdas szolgáltatásokat, beleértve a korábban az Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatását is, amelyet március elsejétől a Hello HD Kft. üzemeltet. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a márciusi 46,1 százalékról 45,5 százalékra, a UPC-é 23,7 százalékról 23,3 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé pedig 25,3 százalékról 26,4 százalékra emelkedett.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások kábeltelevízió és IPTV piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,734 millióról 1,739 millióra nőtt, ezen belül az analóg előfizetések száma 7 ezerrel 1,292 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 12 ezerrel nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a márciusi 34,6 százalékhoz képest 34,3 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 22,5-ról 22,6 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 12,6 százalékról 13,2 százalékra nőtt áprilisban.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Októberben 1,604 millió digitálistelevízió-előfizető
- Az NMHH csökkenteni kívánja a helyi tévék műsorszolgáltatási díjait
- Szeptemberben 1,593 millióra nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma
- Augusztusban 1,572 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Júniusban 1,541 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Májusban közel 1,531 millió digitálistelevízió-előfizetés volt
- Áprilisban is nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma
- Márciusban közel 1,48 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Mindentudás Egyeteme és origo interaktív alkalmazások a T-Home IPTV-n
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.