Microsoft "Kinect" lett a "Project Natal" játékvezérlő rendszer
Az eredetileg az izraeli 3DV által kifejlesztett Natal lényege az, hogy egy kamerákból, mikrofonokból és mozgásérzékelőkből álló, teljesen újszerű összetett rendszer segítségével a felhasználó gesztusokkal, hangjával és testének igen sokféle mozgásával vezérelheti a videójátékokat, illetve a jövőben állítólag másféle alkalmazásokat is. A technológiát először éppen egy éve, a tavalyi E3 kiállításon ismertette a Microsoft a nagyközönséggel.
A mostani bemutatón egy atlétika sportjáték, egy autóvezetős szimulátor, valamint egy Jedi lovagos Star Wars játék segítségével demonstrálták a Kinect előnyeit. Az autós játékban a virtuális utasok testük mozgatásával, mintegy belülről lökdösve irányíthatták a gépkocsikat a pályán. A bemutató nagy tetszést aratott, különösen a Star Wars szimuláció, a Microsoft ugyanakkor egyelőre sem konkrét programokat, sem pedig játékstúdiókat nem említett a Kinect-el kapcsolatban. A bevezetésről jelenleg annyit lehet tudni, hogy a Microsoft tervei szerint az első Kinect játékprogramok, valamint maga a távvezérlő rendszer idén év vége felé lesznek kaphatók Amerikában.
A mozgásérzékelős távvezérlést a Nintendo Wii hozta be a játékkonzolok világába, amivel sikerült teljesen új élményt teremtenie, és a videójátékokért eddig nem igazán rajongó társadalmi csoportokat is megnyernie a szórakozásnak. A Microsoft mellett a Sony is igyekszik tartani a lépést: a tavaly ismertetett PS3 Move távirányítója eléggé hasonlít a Nintendo-éhoz: egy a televízión elhelyezett kamera a játékosnál lévő színes gömb mozgását követi nyomon, majd az így nyert információt továbbítja a játékba. A Move szintén bemutatásra kerül az idei E3 keretében.
Kapcsolódó cikkek
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- A 10 legjobb Halloween játék
- FIFA 12: forradalmi újítás az eddig már 136 videójáték-díjat nyert fociban
- Xbox Kinect szenzor az egészségért
- Az interfész maga az ember - Minden (a) mozgásban van (2. rész)
- Letölthető Xbox-ra a Kinect szoftver
- Átalakulóban a játékipar, digitalizálódik a terjesztés
- Michael Jackson virtuális világ
- Kikerült a netre a Halo Reach, a Microsoft nyomoz
- Olajkatasztrófa Xbox videójáték
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.