Az e-könyvpiac is a sikerkönyv-sorozatokban bízik
A tavalyi utolsó negyedév csaknem 60 millió dolláros (13 milliárd forintos) amerikai e-könyvforgalma az idei első negyedévben 91 millió dollárra (21 milliárd forintra) nőtt a digitális kiadványokkal foglalkozó International Digital Publishing Forum adatai szerint. A Financial Timesban minap megjelent elemzésből viszont kiderül, hogy az e-könyveladás még mindig csupán az 5-6 százalékát teszi ki az amerikai könyvforgalomnak, Angliában pedig alig éri el az egyszázalékos részesedést.
A közkeletű vélekedésekkel ellentétben ugyanis a könyvkiadásban nem a nyomda és a szállítás viszi el a sok pénzt: a szerzők bevezetése és reklámozása rója a legnagyobb terhet a kiadókra. Ezt a költséget pedig az e-könyvek estében sem lehet megspórolni. És az sem lendít a bolton, hogy a digitális könyveket olcsóbban kínálják.
Ilyen körülmények között a kiadók egyszerűen nem vállalhatják a kockázatot, biztos befutókra van szükségük, ha talpon akarnak maradni - vélekedett Elieen Gittins, a Blurb.com internetes kiadói vállalkozás képviseletében. Gittins szerint a könyvkiadók is azt teszik, amit a filmstúdiók, az egyszer már bizonyított közönségsikereket bővítik szériákká.
"Szorít a prés. Egyelőre nem teljesültek az e-könyvekbe vetett remények. Az e-könyvforgalom ugyan döbbenetesen nő, de eredményeivel nem képes kiváltani a nyomtatott könyvpiacon beállt pangást" - értékelte a helyzetet Lucas Wittmann, a Daily Beast könyvkiadó szerkesztője. A szakember szerint még úgy öt év kell ahhoz, hogy az e-piac betöltse a nyomtatott könyvek forgalmában keletkezett űrt.
Műfajilag a regények iránt a legnagyobb az érdeklődés a digitális kiadás terén, de az e-könyvolvasók és a grafikai megjelenítés rohamos fejlődésével a gyermekkönyvek és a szakkönyvek iránt is megnő majd a kereslet - jósolta Wittmann.
Kapcsolódó cikkek
- Irodalmi hősök fantomképeken
- E-kölcsönzés: új szolgáltatás a Goethe Intézetnél
- Megjelent az első beszámoló a Malév végnapjairól: friss és izgalmas e-könyv született az égi történet földi valóságáról
- Self-publishing: szöveg-lerakat vagy virágzó text-kultúra?
- Több mint kétezer fotót tesz közkinccsé a Völgységi Múzeum
- Tarol a Táblamagazin az Android Marketen
- Rajzregény: e-könyves műfaj
- Több mint egymillió látogatója volt tavaly az Adatbank Erdélyi Magyar Elektronikus Könyvtárnak
- iPad kölcsönzés automatából – könyvtári szolgáltatás
- Piacon a könyv-kétéltű: lapozható és nyomkodható
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.