Magyar Telekom: csökkent a nettó eredmény és a bevétel
A Magyar Telekom Nyrt. 32,4 milliárd forint nettó eredményt ért el az idén az első félévben, 27,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, a bevételek 7,1 százalékkal 297,8 milliárd forintra csökkentek a tavaly azonos időszakihoz képest - közölte a társaság a BÉT honlapján a Nemzetközi Pénzügyi Jelentési Szabványok (IFRS) szerinti konszolidált, nem auditált jelentésében.
A második negyedévben a nettó eredmény 15,9 milliárd forint volt, 31,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Elemzők alacsonyabb, 25 százalékos visszaesést, 17,3 milliárdos profitot vártak a portfolio.hu szerint. A második negyedévi bevételek az egy évvel korábbihoz képest 6,6 százalékkal, 150,5 milliárd forintra csökkentek, nagyjából megfelelnek a várakozásoknak. Az idén az első negyedévben a társaság nettó eredménye 16,4 milliárd forint volt, 23,6 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban, a bevétel 7,5 százalékkal 147,4 milliárd forintra mérséklődött 2009 azonos időszakához képest.
A kamat- és tőketörlesztés, adófizetés és amortizáció előtti eredmény, az EBITDA 8,8 százalékkal 119,5 milliárd forintra csökkent az idén az első félévben az előző év azonos időszakához képest, az EBITDA ráta 40,1 százalék volt.
Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató a közleményben ismertette: az új kormány az állami vagyonkezelés területén 20 milliárd forint megtakarítást kíván elérni a 2010-es költségvetéshez képest, ami érinti az IT és telekommunikációs szolgáltatásokat is. Ezért azzal számolnak, hogy a bevétel 6-8 százalékkal, míg a rendkívüli tételek nélkül számított EBITDA 7-9 százalékkal csökken 2010-ben. A cég mérsékli az idei CAPEX (beruházás költsége) célkitűzését is: az eredeti 5 százalékkal szemben körülbelül 10 százalékos csökkenést terveznek a tavalyi költéshez képest.
Az egy részvényre jutó nyereség 31,11 forint volt az első hat hónapban, szemben az előző évi 42,90 forinttal. A készpénztermelés javulásának köszönhetően a nettó adósságállomány egy év alatt 311,9 milliárd forintról 297,1 milliárd forintra csökkent. A nettó adósságnak az összes tőkére vetített aránya 2010. június végén 34,1 százalék volt. A működési költségek összesen 228,4 milliárd forintot tettek ki, 5,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A konszolidált adózás előtti eredmény 55,8 milliárd forint volt, 13,8 százalékkal kevesebb, mint 2009. június végén. A jelentés szerint a profitcsökkenés oka elsősorban az EBITDA mérséklődése és a nyereségadó emelkedése, amit csak részben ellensúlyozott a nettó pénzügyi költségek csökkenése. Az időszaki átlagos kamatláb jelentős csökkenése kompenzálta az átlagos nettó hitelállomány növekedését, ennek következtében pedig mérséklődtek a nettó pénzügyi költségek. A nettó pénzügyi eredmény 14,3 milliárd forint volt, szemben az egy évvel korábbi 15,3 milliárd forinttal.
A társaságnak a kábel szélessávú piacon becsült részesedése 2 százalékkal 19 százalékra nőtt az elmúlt évben a lakossági üzletágban. Ugyanebben a mobilszolgáltatások terén 37 százalékra növelte részesedését 30,9 százalékról az összes előfizetőn belül. Ugyanebben az időszakban a vállalati üzletágban összes vezetékes vonalszáma 12,8 százalékkal 340,6 ezerre csökkent. A mobilszolgáltatások terén azonban 2,5 százalékkal 769,3 ezerre tudta bővíteni előfizetői számát, mobil szélessávú előfizetéseit pedig 24,2 százalékkal 112,8 ezerre növelte. A lakossági üzletágban a vezetékes bevételek 5,1 százalékkal, a mobilbevételek 1,4 százalékkal 46,8 milliárd forintra mérséklődtek 2010. második negyedévében. A vállalati szolgáltatások üzletágban a vezetékes bevételek 13,4 százalékkal 10,7 milliárd forintra, míg a mobilbevételek 3,3 százalékkal 16,2 milliárd forintra csökkentek az előző év azonos időszakához képest.
A Magyar Telekom többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, Macedónia legnagyobb vezetékes és mobilszolgáltatójának, és többségi részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban, Montenegró legnagyobb távközlési szolgáltatójában. Macedóniában a bevételek 8,7 százalékkal 19,6 milliárd forintra csökkentek 2010. második negyedévben 2009 azonos időszakához képest, míg az EBITDA 10,0 százalékkal csökkent. A montenegrói leányvállalat bevételei 10,3 százalékkal 7,8 milliárd forintra mérséklődtek 2010. második negyedévében 2009 azonos időszakához képest, az EBITDA pedig 2,9 százalékkal csökkent. A 104,3 milliárd forint jegyzett tőkéjű Magyar Telekom konszolidált saját tőkéje 502,4 milliárd forint volt 2010. június 30-án, 6,2 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi értéknél. A társaság részvényeit a Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában jegyzik. A papír a szerdai kereskedést 0,59 százalékos erősödéssel, 684 forinton zárta, egy éves minimuma 625, egy éves maximuma 870 forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Hitelt vesz fel a Magyar Telekom
- Távozik a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese
- Magyar Telekom: a beruházásokat és az osztalékpolitikát érintheti a különadó
- Magyar Telekom: engedély a Daten-Kontor megvásárlásához
- Megszünteti New York-i tőzsdei jelenlétét a Magyar Telekom
- Háromszáz fő elbocsátását tervezi az MTelekom
- Gyorsabban reagál a piaci változásokra a Magyar Telekom
- Magyar Telekom: fejlemény a törvényességi felügyeleti eljárásban
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.