A kábelmodemes előfizetések húzzák a vezetékes szélessávú piacot
A vezetékes szélessávú előfizetések száma 12 hónappal korábban 1,624 millió, 2009 végén 1,764 millió, 2010 májusának végén pedig 1,829 millió volt.
Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma júniusban kismértékben csökkent, így a hónap végén az ADSL technológiát 800 ezren használták, az egy hónappal korábbi 801 ezer után. Az ADSL-előfizetések száma az elmúlt évben gyakorlatilag alig változott, 12 hónappal korábban 803 ezer ADSL-előfizetés, 2009 végén pedig 806 ezer volt.
A gyorsjelentésben szereplő – legnagyobb – kábelszolgáltatók a kábeles piac 80-85 százalékát fedik le és az ő ügyfélszámuk június végére 874 ezerre nőtt. A szélessávú internetre kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma a teljes piacon így elérte az 1,050 milliót, ami 22 ezerrel haladja meg a május végi szintet. A teljes piacon a kábelmodemes előfizetések száma egy évvel korábban 821 ezer, 2009 végén pedig 958 ezer volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes és kábelmodemes vonalak száma júniusban a májusi 3,015 millióról 3,007 millióra csökkent. A teljes vonalszámon belül a hagyományos vezetékes telefonvonalak száma júniusban 19 ezerrel 2,483 millióra csökkent, míg a kábeltelevíziós hálózaton működő telefonvonalak száma 512 ezerről 524 ezerre nőtt. Az eltelt 12 hónap során a hagyományos vonalaké 262 ezerrel esett, míg a kábeltelevíziós hálózatokon a vonalak száma 160 ezerrel nőtt, így összességében a vezetékes vonalak száma 102 ezerrel csökkent.
A vonalak számának csökkenésével együtt természetesen csökkent a száz főre jutó bekapcsolt vezetékes fővonalak száma is. Egy évvel korábban ez a mutató 31,03-on állt, 2009 decemberének végén 30,56-on, 2010. június végén pedig 30,06-on. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága is csökkent, ez 2010 első félévének végén 60,72 százalékos volt.
2010 júniusában az előfizetők a májusinál közel 9 millió perccel kevesebbet telefonáltak, azaz összesen 440 millió percnyi hívást kezdeményeztek. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 148,8 percről 146,2 percre csökkent, míg a hívások átlagos hossza 3,13 percről 3,08 percre csökkent júniusban. A közvetítőválasztást júniusban a májusi 413 ezer után 409 ezer fogyasztó vette igénybe és ők 28 millió percet telefonáltak ezen a módon – szemben az egy hónappal korábbi 27 millió perccel.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között májusban mintegy 10 ezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 531 ezer számot hordoztak, ezen belül 126 ezret az elmúlt 12 hónapban és 64 ezret az idei évben.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly decemberben 2,075 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés volt hazánkban
- Tavaly novemberben is emelkedett a vezetékes szélessávú internet-előfizetések száma
- KSH: tovább nőtt az internet-előfizetések száma
- A jelenlegi maximumnál tízszer gyorsabb internetkapcsolatot produkált a UPC
- Több mint 2 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés Magyarországon
- Magyarország a szélessávú nagyhatalmak között
- A szélessávú adatátvitel tesztelését tervezi az Európai Bizottság
- Statisztika: csaknem kétmillió vezetékes szélessávú előfizetés Magyarországon
- Majd kétmillió szélessávú internet-előfizetés
- Már működik a szélessávú internet a Szigeten
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Lemerült akkumulátorok, balul elsült fotók – az emberek 76 százaléka tapasztalt már tech bénázásokat
A lemerülő akkumulátortól a GPS-jel elvesztéséig a műszaki hibák az élet fontos pillanatait stresszes helyzetekké változtathatják. A HONOR Magic V3 megjelenése alkalmából megrendelt, 9000 európai felnőtt körében végzett új felmérés kimutatta, hogy a technológiai hibák milyen hatással vannak az életünkre: minden harmadik ember aggódik amiatt, hogy a technológiai bénázások tönkretehetik az élet fontos eseményeit, míg 76%-uk elismerte, hogy életük egy fontos pillanatában már tapasztaltak ilyet.
Édesség és egyediség – erről szól a halloweeni hangulat idén Magyarországon
A Rakuten Viber, az egyik vezető globális kommunikációs platform kísértetiesen szórakoztató eszközökkel készül az idei Halloweenre. A felhasználók új matricákat oszthatnak meg, borzongató üdvözlőkártyákkal köszönthetik ismerőseiket október 31-től, emellett egy kvízt tölthetnek ki arról, hogy melyik a legjobban hozzájuk illő jelmez idén halloweenkor, sőt, a legújabb Tarot-kártyák segítségével megpróbálhatják megjósolni a jövőjüket.
Halottak napja ‒ tülekedés nélkül
Egy digitális alkalmazás teheti méltóbbá a halottak napját azzal, hogy segít elkerülni a temetőkben és környékükön ilyenkor szokásos tülekedést. Az önkormányzatok kezében lévő lehetőség Magyarországon is egyre népszerűbb.
Fedezd fel, hogyan ébreszti fel a Galaxy AI a benned rejlő kreativitást!
A Samsung Galaxy Z Fold6 és Z Flip6 hajlítható készülékekkel bárki kreatív alkotóvá válhat, hiszen olyan funkciókkal rendelkeznek, amelyekkel könnyedén készíthetünk kiváló minőségű tartalmakat, még akkor is, ha úgy véljük, nem vagyunk a megfelelő szakmai ismeretek birtokában. A Galaxy AI* úgy támogatja a kreativitást és az alkotás folyamatát, hogy közben új megvilágításba helyezi rajzainkat, fényképeinket és videóinkat.