Az előfizetők 49,8 százaléka digitálisan tévézett júniusban

forrás Prim Online, 2010. augusztus 14. 08:41

A tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában, 2010 júniusában közel 18 ezerrel 1,258 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből.

A digitálisan televíziózó háztartások száma az elmúlt 12 hónapban 220 ezerrel, ezen belül 2010 első félévében 117 ezerrel bővült. A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka Zrt., TARR Kft., TvNetWork Nyrt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft. és Hello HD Kft.) június végén, a májusival megegyezően, 2,527 millió előfizetést tartottak nyilván.

Június végén a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 49,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 49,1 százalék és az egy évvel korábbi 42,2 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül 2010 júniusában 454 ezerről 466 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 786 ezerről 792 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Júniusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a májusi 18 százalékról 18,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. 12 hónappal korábban ennek a technológiának a részesedése 12,9 százalékos volt.

A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése júniusban a májusi 31,1 százalékról 31,3 százalékra nőtt – míg 2009 júniusának végén a vizsgált körbe tartozó háztartások 29,5 százaléka, 2009 végén pedig 30,2 százaléka rendelkezett ilyen előfizetéssel.

Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya a korábbi tendenciának megfelelően tovább csökkent 2010 júniusában. 2009 júniusában a legnagyobb szolgáltatók ügyfeleinek 57,6 százaléka tévézett analóg kábelen, 2009 végén ez az arány 54,2 százalékos, 2010. június végén pedig 50,2 százalékos volt.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltett Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése júniusban 45,2 százalékról 44,9 százalékra, a UPC-é 22,9 százalékról 22,7 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé 27,2 százalékról 27,9 százalékra emelkedett.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júniusban 1,741 millióról 1,736 millióra csökkent, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,287 millióról 1,270 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma júniusban 12 ezerrel 466 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a májusi 34,2 százalékról 34,1 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 22,7-ről 22,9 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 13,4 százalékról 13,7 százalékra nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a májusi 30,7 százalék után június végén 30,5 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részét júniusban 24,1 százalékról 24,5 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része 23,3 százalékról 23,5 százalékra nőtt.
 

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01