Négyezer hamis Nav N Go iGO 8 GPS készüléket foglaltak le
Mintegy 4437 db PNA készüléket foglalt le a madridi rendőrség a szeptember 15-én elindított „Operación Satélite” elnevezésű művelet keretében. Az IPR Consulting és az SNB-REACT nemzetközi márkavédelmi szervezettel végrehajtott közös akció során egy embert letartóztattak, további két személyt pedig eljárás alá vontak. A spanyol rendőrség Madridban és több kisebb településen is, a kereskedői csoport közvetlen címein, kapcsolódó cégeik székhelyein valamint a jelentősebb forgalmazási pontokon tartott házkutatást. A készülékeket forgalmazó spanyol cég i-Big Cuore és i-Route elnevezésű, olcsó, kínai gyártmányú PNA készülékeinek dobozán feltüntette, hogy az eszköz Nav N Go iGO 8 szoftvert futtat, a készüléken azonban nem a szoftver jogtiszta változatát, hanem egy népszerű kalózpéldányt helyeztek el. Az egyik házkutatási helyszínen a készülékeken kívül több száz üres dobozt is lefoglaltak, amelyeken a Nav N Go védjegyeit illetéktelenül használták fel. A szóban forgó készülékeket illegális kalózszoftverrel szerelték fel, ráadásul csomagolásuk is sérti a Nav N Go védjegyeit, ezért birtoklásuk és forgalmazásuk törvénybe ütköző. Az ügynek számos károsultja lehet, hiszen az üzletekben forgalmazott GPS készülékeket sokan úgy hihették, eredeti szoftverrel vásárolták meg. A kalózpéldányokkal azonban nincsen lehetőségük igénybe venni a szoftvertámogatási és térképfrissítési szolgáltatásokat.
Az IPR Consulting, mint a Nav N Go Kft. márkavédelmi képviselete ezúton hívja fel a spanyol és egyéb országok kereskedőinek figyelmét, hogy amennyiben i-Big Cuore és i-Route GPS készülékeket vásároltak Nav N Go iGO 8, iGO primo vagy iGO amigo szoftverekkel, haladéktalanul értesítsék erről az IPR Consulting budapesti irodáját az office@iprconsulting.hu email címen, és/vagy a madridi rendőrséget, a jogsértő termékeket pedig szolgáltassák be. Spanyolországra vonatkozó információkat az SNB-REACT helyi irodájában kérhetnek a nabella@snbreact.org email címen.
Hogyan ellenőrizhető, hogy a vásárolt iGO szoftver eredeti-e?
Az IPR Consulting azt javasolja a felhasználóknak, hogy a vásárlás előtt kérjék a szoftverek eredetiségének bizonyítását, illetve – ha az sehol nincs feltüntetve – kérdezzenek rá, milyen szoftverrel kínálják a készüléket. A Nav N Go márkavédelmi képviselete tájékoztatja a vásárlókat, hogy a terméktámogatási lehetőségeket és egyben szoftverük eredetiségét a www.naviextras.com weboldalon is ellenőrizhetik, ahol a készüléket csatlakoztatva a rendszer megállapítja, eredeti-e a beszerzett iGO navigációs szoftver. A szoftverhamisítás gyanúját, kérjük, közvetlenül a márkavédelmi képviseletnek jelentsék a +36 20 989 7705 telefonszámon vagy az office@iprconsulting.hu email címen. Az IPR Consulting felhívja a figyelmet arra is, hogy a jogsértő termékeket az Európai Közösség területére való behozatalkor a hatóságok lefoglalhatják és megsemmisíthetik.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Telefonhívások, e-mailek, sms-ek adatainak tárolását írná elő a brit kormány
- Ausztráliában per tárgya a Twitter, míg Nagy-Britanniában a kizsákmányoltak szószólójának szerepét játssza
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- Az ACTA széleskörű társadalmi egyeztetését szorgalmazza az IVSZ
- Különleges egységet hozott létre a cseh rendőrség a számítógépes kalózok ellen
- Kalózportált zártak be a hatóságok, börtönnel fenyegetik a letöltőket
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
CES 2024: A mindennapokba beszökött a jövő
Mesterséges intelligencia, mobilitás, robotok ... csak egy pár kulcsszó a Szilícium völgyben egy évtizede megálmodott jövőből, ami most – a CES 2024 tanúsága szerint – gyakorlatilag már itt van a mindennapi világunkban, beszökött, miként Adynál az ősz...
Mesterséges intelligencia a kamerákban
Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja.
A Bosch mobilitási üzletága gyorsabban nő a piacnál
A Bosch 2018 eleje óta mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereire vonatkozó gyártási projekteket. E sikeres megrendeléseknek és saját innovatív erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját.
A Fujitsu bemutatta közlekedési fejlesztéseit a berlini Shift AUTOMOTIVE konferencián
A Fujitsu - ma bemutatott - „Future Mobility Accelerator” jövőképe a gépjárműtechnológia innovációit hasznosítva támogatja az ENSZ 17 fenntartható fejlődési célkitűzésének1 megvalósulását – és pragmatikus, gyakorlatias lehetőségekkel, kisebb környezetterhelés mellett segíti a mobilitást a jövő városi környezetében.
Nő a mobilparkolás népszerűsége
Az elmúlt években dinamikusan növekedett a mobilparkolások száma az egész országban a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. weboldalán keresztül elérhető adatok alapján, melyeket a Parkl dolgozott fel. Míg 2014 júliusában kevesebb, mint 40 ezer parkolást bonyolítottak átlagosan naponta mobilról, addig idén júliusban ez a szám már majdnem 100 ezer volt, derül ki statisztikákból. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a csúcsidőszak az ősz, így a következő hónapokban nehezebb parkolási körülmények várhatók.