A gyerekek szeretnének e-könyvet, a szülők kevésbé lelkesek
A szerdán közzétett jelentés, amely a gyerekek és a családok olvasási szokásait térképezte fel egy tavasszal végzett reprezentatív felmérés keretében, vegyes képet tükröz a családok e-könyvekhez való hozzáállásáról.
A Harrison közvélemény-kutató cég a Scholastic kiadóvállalat megbízásából 1045 gyereket és ugyanennyi szülőt kérdezett meg a témában.
A 9-17 év közötti korosztályban tízből hat válaszadó állította, hogy szívesen olvasna Kindle vagy iPad jellegű digitális olvasókon könyveket. Azt már csak háromból egy mondta, hogy ezzel a formátummal a maga szórakoztatására többet is olvasna.
A szülők körében eltérő kép mutatkozott: csupán hat százalékuknak volt e-könyv olvasója, 16 százalék mondta, hogy a következő egy év során be akar szerezni egy ilyen eszközt, de 76 százaléknak esze ágában sincs, hogy vegyen.
Judy Newman, a Scholastic Könyvklub elnöke nem volt meglepve az eredmény láttán. Mint mondta, egyelőre az e-könyvek elterjedésének elején járunk, ráadásul a digitális olvasók borsos ára is gátja az e-könyvrajongó tábor növekedésének.
Az olvasási szokásokról szóló idei jelentésből - ahogy a korábbi hasonlókból is - kiviláglik: ahogy nőnek a gyerekek, úgy veszítik el a kedvüket az olvasásra. Newman szerint mivel ezt a korosztályt érdekli az új technika, ezt fel lehetne használni arra, hogy többet olvassanak - ha máshogy nem akarnak, hát digitális eszközökkel.
Kapcsolódó cikkek
- E-kölcsönzés: új szolgáltatás a Goethe Intézetnél
- Megjelent az első beszámoló a Malév végnapjairól: friss és izgalmas e-könyv született az égi történet földi valóságáról
- Tarol a Táblamagazin az Android Marketen
- iPad kölcsönzés automatából – könyvtári szolgáltatás
- Piacon a könyv-kétéltű: lapozható és nyomkodható
- James Franco e-könyvvel debütál regényíróként
- Könyvkerék: e-book már a XVI. században
- Calibre 0.8.30
- Megtört ő is: Ray Bradbury e-könyves lett
- Megírni és kiadni: könyvek otthonról
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását
A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.