Össze kell hangolni az elektromágneses ellenőrzéseket az EU-ban
El kell érni, hogy az európai gyakorlat egységes legyen az elektromágneses ellenőrzések terén - mondta Tomka Péter, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) mérésügyi igazgatója egy nemzetközi szakmai értekezletet követően sajtótájékoztatón.
Az európai hírközlési hatóságok munkacsoportja (Electromagnetic Compatibility Working Group on Administrative Cooperation – EMC ADCO) október 5-én és 6-án az NMHH szervezésében Budapesten tartotta soros értekezletét. Tomka Péter elmondta: a tanácskozásán kiemelt téma volt, hogy az egyes szervezetek miként ellenőrzik az elektromos berendezések keltette sugárzás egészségügyi határértékeit.
Kifejtette: a vonatkozó megfelelőségi követelményeket egységes európai szabályok szabályozzák, ezeket a nemzeti jogrend foglalja jogszabályi környezetbe, a gyakorlat azonban még nem egységes, az összehangolás érdekében tartották a budapesti értekezletet. "Meg kell óvni egymást attól, hogy olyan nem megfelelő termékek kerüljenek valamely európai ország piacára, melyek azután bármely más tagállamba is bekerülhetnek" - érvelt.
Az európai hatóságokhoz hasonlóan az NMHH Mérésügyi Igazgatósága is mérőszolgálatot működtet, hogy kiszűrje az egészségre ártalmas vagy más berendezések működését zavaró elektronikus eszközöket. A szolgálat az úgynevezett berendezés piacfelügyelet keretében akkreditált mérőlaboratóriumában mintavételes mérésekkel ellenőrzi a piacra kerülő elektronikus berendezéseket.
Kapor József, az MNHH osztályvezetője arról beszélt, hogy a mérésügyi szolgálat évente mintegy 500 berendezéstípust vizsgál meg, ez 1.000-1.500 készüléket jelent. A megvizsgált eszközök 40-45 százaléka nem felel meg az előírásoknak, a korábbi években még rosszabb arány is előfordult - hívta fel a figyelmet.
Gerhard Ludwar, a osztrák gazdasági minisztérium munkatársa emlékeztetett arra, hogy a termékek szabad áramlása az egyik alapvető elve az EU-nak, de az uniós EMC-irányelv szerint az elektromos, illetve elektronikus termékek által generált elektromágneses kibocsátásokat kötelező ellenőrizni, azokat az adott határértékek között kell tartani. Ennek érdekében hatékonyak a közös kampányok - tette hozzá.
Stephen Winkelman, az EMC ADCO elnökhelyettese elmondta: a német szövetségi hatóságnál, ahol dolgozik, az a feladat, hogy megtalálják azokat a "fekete bárányokat" akik nem megfelelő termékeket gyártanak. Egy tavalyi tesztjükön minden negyedik termék elbukott, mert nem felelt meg az előírásoknak.
Tomka Péter arról is beszélt, hogy az NMHH mérőszolgálata 30 állandó helyen telepített monitoring rendszerrel, 8 mérőautóval folyamatosan végez ellenőrzést. Egy olyan mérő és tájékoztató rendszer kialakítását is tervezik, mely a lakosságot érő rádiófrekvenciás elektromágneses sugárzásról, az úgynevezett elektroszmogról ad majd naprakész információkat.
Kapcsolódó cikkek
- Az OTP 800 millióval csökkentette telekommunikációs költségét
- Európának dinamikus spektrumpolitikára van szüksége
- Rendkívül kedvező vezetékes telefonajánlat a T-Home-tól
- A Skype megvásárolja a Qik szoftverfejlesztőt
- Okos mérőeszközökkel a tudatos fogyasztásért
- LUMImask: délután is ébredhetünk napfelkeltére
- Közös érdek az elektronikai hulladék szelektív gyűjtése
- Változatlan az elektronikai hulladékok kötelező begyűjtési aránya
- Szerbia 1,4 milliárd eurót vár a Telekom Srbija 51 százalékáért
- Tudatos távközlési szolgáltatás vásárlásra biztat az NMHH
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.