Európában 290 millió ember rekedt kívül az internetes hálózaton
A Telecentre-Europe, az európai teleházak érdekképviseleti szervezete, harmadik csúcstalálkozóját szerdán és csütörtökön tartják. A szövetség szerint az információs társadalomban a számítástechnikai eszközök alkalmazásának ismerete és használata nélkülözhetetlen az élet szinte valamennyi területén, így a tanulásban, a munkában, a szabadidő eltöltésében és a közösségi részvételben.
Ugyanakkor az európaiak közel 30-40 százaléka kirekesztődik az információs társadalomból, főként olyan társadalmi-gazdasági okokra visszavezethetően, mint a szegénység, az alacsony szintű oktatás, a kulturális és földrajzi elszigetelődés, vagy az időskori magány. A Telecentre-Europe becslése szerint Európában 292 millió ember rekedt a hálózaton kívül.
A konferencián elsősorban azt vitatják meg, hogy a teleházak miképpen tudnak a digitális befogadás erősítéséhez és a digitális írástudás fejlesztéséhez hozzájárulni. A rendezvényen az Európai Unió 26 tagállamából és 7 további európai országból mintegy 80 gyakorlati szakember vesz részt, akik összesen 25.000 európai teleházat képviselnek. Az európai teleházak 12 millió rászoruló embernek nyújtanak segítséget abban, hogy hozzáférjenek az információs társadalom által biztosított előnyökhöz.
A teleház olyan közösségi hely, ahol az emberek hozzáférést és segítséget kapnak a számítógép, az internet és más digitális technológiák használatához, amelyeken keresztül információhoz juthatnak, tanulhatnak, alkothatnak vagy másokkal kommunikálhatnak. A teleházak támogatják a hátrányos helyzetű embereket olyan alapvetően fontos XXI. századi digitális képességek megszerzésében, amelyek jobb munkalehetőségekhez, erősebb közösségi aktivitáshoz vagy tartalmasabb élethez vezethetik őket.
A teleházakat jellemzően közösségi civil szervezetek, könyvtárak, közösségi házak működtetik. A teleház a digitális befogadás egyik alapintézménye, széleskörű célcsoportjába a hátrányos helyzetű, leszakadó rétegek, időskorúak, fogyatékkal élők, kisebbségek egyaránt beletartoznak. Magyarországon közel 400 teleház működik.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
- A német alkotmánybíróság elzárta a PIN-kódokat és jelszavakat a nyomozóhatóságok elől
- Használt számítógépek szegény gyerekeknek
- A digitális technológia mentheti meg a kihalófélben lévő nyelveket
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.