Kétpercesek a jövőről
Az IBM Magyarország nyár végén indított videópályázatot a Facebookon, hogy megtudja, milyen okos megoldásokkal tennék szervezettebbé, egyszerűbbé, kényelmesebbé a hétköznapokat a városlakó fiatalok. A jelentkezők kétperces kisfilmekben fogalmazhatták meg ötleteiket. Harmincnégy videó érkezett az IBM Smarter Cities programjának témáiban: sok javaslat született a tömegközlekedés, az egészségügy és a közbiztonság intelligens megszervezésére, de az ésszerű energiafelhasználásra és a hivatali ügyintézés meggyorsítására is.
A versenyzők többsége forgatókönyvíró, színész és rendező egy személyben, de díjat csak egy kategóriában osztottak: a zsűri a leginnovatívabb felvetéseket és a legkreatívabb kivitelezéseket jutalmazta. A díjátadót november 4-én este tartották az A38 hajón. Az első három díj mellett különdíjat is osztottak a legszórakoztatóbb, illetve a közösségi oldalon legtöbbet lájkolt és legtöbbször megosztott videókért.
A Smarter Cities pályázat nyertes videójában egy olyan város képe bontakozik ki, melyben egyetlen mobiltelefonnal a kézben szinte bármilyen közlekedési problémát megoldhatunk, sőt akár idős hozzátartozóink egészségi állapotát is felügyelhetjük. Mobiltelefonunk pillanatok alatt jelez, ha a rádiójeleket sugárzó parkolóhely megüresedik, de jó szolgálatot tesz akkor is, ha az utunkba kerülő kátyúról vagy egy szép épületet elcsúfító falfirkáról akarunk helymeghatározással összekapcsolt fényképes üzenetet küldeni az illetékes szerveknek.
A második helyezett alkotás egy zártláncú városi tömegközlekedési eszköz működését vázolja fel, mely soha nem áll meg. A környezetbarát energiával hajtott óriási „villamost” nem lehet lekésni, hiszen folyamatosan jár; az utasok mozgó megállók segítségével szállhatnak fel a szerelvényre.
Az „e-list” című, harmadik díjjal jutalmazott film egy olyan intelligens otthont mutat be, melynek háztartási gépei a ház tulajdonosával együtt szerkesztik a bevásárlólistát. Az elképzelés szerint a városban járva mobiltelefonunkra jelzések érkeznek azokból az üzletektől, melyben elérhető a virtuális listára feljegyzett árucikk.
A Smarter Cities videomix és a díjnyertes alkotások az alábbi linken tekinthetők meg.
A többi pályamunka a verseny Facebook oldalán látható.
Kapcsolódó cikkek
- Twitter és Facebook nélküli böjtölést tanácsolt egy olasz pap
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Ausztria - Az ORF-nek megtiltották a jelenlétet a Facebookon, a pártok törvénymódosítást sürgetnek
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (2. rész)
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (1. rész)
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Új prémium hirdetési forma a Facebookon
- Virtuális véleményünkért a bíróságon felelhetünk
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Indiában letiltják a vallásellenes tartalmakat a Facebookról
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.