EU-elnökség - Szakértő: a legfontosabb kommunikációs eszköz a honlap lesz
A magyar EU-elnökség legfontosabb kommunikációs eszköze a honlap lesz, amelyet hétfőn kezdenek tesztelni, és december 20. körül élesítenek - mondta el az elnökség hivatalos honlapjáról tartott előadásában a projekt vezetője egy szombati budapesti szoftverfejlesztési konferencián.
Rácz Péter - aki európai uniós szakértő és politikai elemző, emellett weblapok projektmenedzselésével és tervezésével foglalkozik - elmondta: a jelenlegi belga elnökség honlapjának nyílt forráskódú Drupal keretrendszerét veszik át, alakítják a magyar igényekhez.
A szakértő a CEU konferenciaközpontban rendezett Drupal-hétvégén kifejtette: az elnökségi honlapnak mindenekelőtt gyors és hatékony kommunikációs eszközként kell funkcionálnia. A legfőbb tartalmi követelmény, hogy közvetítse az elnökség céljait és eredményeit, ezenkívül tartalmazni fog "egy kis országpromóciót". Rámutatott, ez utóbbit nem szabad túlzásba vinni, ugyanis nem turisztikai oldalról van szó; ezt a feladatot elsősorban kulturális elemek elhelyezésével fogják megoldani.
Rácz Péter elmondta, hogy a problémamentesen működő belga honlap testreszabásához megvizsgálták a korábbi elnökségi oldalakat és felmérték a célközönséget. A legfontosabb célközönséget az újságírók alkotják, de a sajtón kívül a diplomaták és szakértők, továbbá az "egyszerű látogatók" szempontjait is figyelembe vették. Elmondta, hogy napi 10-20 ezres látogatottsági mutatóra lehet majd számítani.
A fejlesztés legfőbb elvei között említette a könnyen kezelhető felület kialakítását, az egyszerű navigációt. Az is fontos cél, hogy - bár hivatalos, intézményi oldalról van szó - látványos, szerethető felületet hozzanak létre, ahol a felhasználók otthonosan érezhetik magukat.
A honlapfejlesztők vezetője bemutatta a honlap kezdőoldalának vázlatát. Az oldal felső, rögzített eszközsávjában lehet egyebek között nyelvet váltani, betűméretet változtatni, és onnan lehet előhívni a kommunikációs eszközöket és a főbb közösségi megoldásokat.
Az oldal az aktuális hírek, események mellett statikus, például az EU-t és Magyarországot bemutató elemeket is tartalmaz. A honlap fogyaszthatóságát fogják szolgálni a színes elemek, köztük magazinjellegű írások, ez utóbbi modulok a honlap alján kapnak helyet. A jobboldali sávban kaphat helyet a kulturális blokk. Mint elmondta, el akarják kerülni, hogy az EU-elnökségi oldalra látogatók azt unalmasnak találva 2-3 kattintás után továbbálljanak.
Rácz Péter az MTI-nek elmondta: a honlapnak egy vagy több belső, külügyminisztériumi bloggere lesz, és a legismertebb, véleményformáló magyar bloggerek, köztük politológusok, szakértők blogjaihoz vezető linkeket is elhelyeznek az oldalon. Az a szándék, hogy a hivatalos EU-elnökségi kommunikáció mellett a politikai spektrum minden részét képviselő bloggerek is hangot kapjanak - tette hozzá.
A szakértő azt is elmondta: részben a korábbi elnökségek hagyományai alapján négy-öt Twitter-csatornát fognak megnyitni; az EU-elnökségi szóvivőknek lehetőségük lesz, hogy ezeken a csatornákon személyesebb, könnyedebb kommunikációt folytassanak.
Kiss Márton, a honlapfejlesztési projekt műszaki vezetője elmondta: a nyílt forráskódú, ingyenes Drupal tartalomkezelő rendszert használó belga honlap átvételének az a nagy előnye, hogy nem kell valamely külföldi cégnek magas licenc-díjat fizetni. Azt is
előnynek mondta, hogy a Drupalt más országokban is sikerrel alkalmazzák intézményi szinten, például a washingtoni Fehér Ház honlapja is ezt a rendszert használja.
A Külügyminisztérium az MTI-t korábban úgy tájékoztatta: a honlapon az elnökséggel kapcsolatos hírek és háttéranyagok lesznek olvashatók, de a hivatalos közleményeken, dokumentumokon kívül az elnökségi mindennapok is megjelennek majd országpromóciós elemekkel. A szervezők törekvése szerint az olvasók olyan kulisszatitkokat is megtudhatnak majd, hogy mi szerepel a díszvacsorák menüjén és milyen kulturális eseményeken vesznek részt az EU-elnökség vendégei.
A magyar EU-elnökség weboldalán - a www.eu2011.hu címen - egyelőre csak az a tájékoztatás olvasható magyar, angol és francia nyelven, hogy Magyarország 2011. január 1-jétől látja el az Európai Unió Tanácsának soros elnöki tisztét.
Kapcsolódó cikkek
- Európának dinamikus spektrumpolitikára van szüksége
- Jön az egységes mobiltöltő
- EU-elnökség - Elindult a magyar elnökség hivatalos honlapja
- Vizsgálatot indított az EU-bizottság a Deutsche Telekom ellen
- Megújítja Európát és Magyarországot az Európai Bizottság eGov akcióterve
- Egységes mobil-tarifa az egész EU-ban?
- Jövőre megszűnnek a minisztériumi honlapok, a kormanyszovivo.hu és a kormany.hu is
- Trösztellenes vizsgálat az EU-ban a Google ellen
- A Kereskedelmi és Iparkamaráknál is elérhetők az elektronikus ügyintézéshez szükséges eszközök
- Szigorúbb adatvédelmi szabályok az EU-ban
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.