Ha egyszer láttál valakit az utcán, az nem ok arra, hogy bejelöld az iWiW-en vagy a Facebookon
avagy ajánlások az e-világ használatához. Mától elérhető a magyar e-Etikett a weben!
Az újabb és újabb kommunikációs eszközök megjelenése, és ezek állandó változása új viselkedési szokásokat hívott életre. Ugyanakkor a különböző kommunikációs helyzeteket különbözőképpen értelmezzük, eligazítást pedig a hagyományos „etikettek” csak a legritkább esetben adnak. Szüleink azt még megtanították, hogy a telefonban illik bemutatkozni, de tanácsaik jobbára csak a vezetékes telefon udvarias használatára vonatkoztak.
A Magyar Telekom a közelmúltban indított e-Etikett” kezdeményezésének célja egy olyan digitális ajánlásgyűjtemény kidolgozása volt, amely segíti az eligazodást az e-világban. Tanácsokat nyújt arra nézve, hogyan használjuk a modern kommunikációs platformokat udvariasan, mások zavarása nélkül, ugyanakkor a technikai lehetőségek adta kényelmi funkciókról történő lemondás nélkül.
A cég kezdeményezésére neves kommunikációs szakemberek, közéleti személyiségek - tudósok, nyelvészek, újságírók, bloggerek, protokollszakértők, színészek - közreműködésével mostanra el is készült az ország legátfogóbb, szinte minden, korunkban használt kommunikációs eszköz és forma, a telefon, az elektronikus levél, a szöveges üzenet, a social media, a videokonferencia, a blogok, chat, stb. használatával kapcsolatos, eligazítást jelentő digitális etikett.
A szakértők eszmecseréinek eredményeképpen létrejött e-Etikett mától érhető el a www.eetikett.hu cím alatt. Az ajánlásgyűjtemény kitér arra, hogy mikor célszerű telefonálni és mikor inkább elektronikus üzenetet vagy SMS-t küldeni, milyen napszakokban nem illik egymást telefonhívással vagy SMS-sel zavarni, hogy e-mailben se feledkezzünk el a hagyományos levelezés szabályairól (például megszólítás, elköszönés), vagy hogy hogyan jutassunk el valakinek nagy méretű fájlokat. Szó esik a vicces e-mailek továbbküldéséről és arról is, hogy lehetőleg soha ne feledkezzünk meg kitölteni a tárgy mezőt, és ha hosszabb ideig elérhetetlenek leszünk, akkor az irodán kívül (out of office) funkciót bekapcsolni. De az e-Etikettben arra is találni utalást, hogy mit tegyünk, ha tudomásunkra jutott egy ismerősünk pin kódja vagy jelszava, vagy ha túl sok spamet kapunk valakitől. A szakértők azt is javasolják, hogy lehetőség szerint kerüljük az olyan tartalmak megosztását a közösségi médiában, amivel kellemetlen helyzetbe hozhatunk valakit, például az ex-párunkat.
Az e-Etikett kezdeményezői a digitális együttélésre vonatkozó ajánlásokat gondolatébresztőnek is szánják, és várják a véleményeket, további javaslatokat a T-Mobile és a T-Home közösségi média felületein.
Kapcsolódó cikkek
- Twitter és Facebook nélküli böjtölést tanácsolt egy olasz pap
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (1. rész)
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Ausztria - Az ORF-nek megtiltották a jelenlétet a Facebookon, a pártok törvénymódosítást sürgetnek
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (2. rész)
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (1. rész)
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Virtuális véleményünkért a bíróságon felelhetünk
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.