Esik odakint? Kérdezd meg a fogkrémedet!
Persze nem csak a fogkrémről van szó. David Carr és munkatársai olyan szuper-mechanikai eszközökön dolgoznak, amelyek valamilyen alapvető tárgyat dinamikus tulajdonságokkal látnak el. Ilyen lehet például a beszélő pénztárca, amely megmondja, hogy miképp is állunk éppen anyagilag. Vagy a fogkrém…
Ami a fogkrémet illeti, ennek az lenne a lényege, hogy az időjárástól függően változtatja majd az ízét. Ha mentolos, hidegebb van odakint, mint az előző nap. A fahéj íz melegebbet jelez. A kék csíkok megjelenése csapadékot jelent. A fogkrém ízének változását egy jelentősen módosított Menta diszpenzer generálja.
A prototípust jelenleg egy Linux számítógéphez kapcsolták, mely ellenőrzi az előre jelzett és az aktuális hőmérsékletet, valamint az íz változásait. A prototípus jelenleg még kezdeti stádiumban van, és Carr még technikai módosításokon dolgozik. Talán egy hálózati csatlakozó, mely kommunikációs csatornaként és keverő egységként is szolgálna, megoldaná a problémát és elérhetővé tenné a terméket.
Ahogy a technológia egyszerűsödik, a „Taste Like Rain” akár az üzletek polcain is megjelenhet a Colgate és Signal mellett. Természetesen a számítógép nélkül. Carr szerint egy ceruzaelem elegendő lesz a működéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Masat-1 - Idejének negyedét a Föld árnyékában tölti az első magyar műhold
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
- A német alkotmánybíróság elzárta a PIN-kódokat és jelszavakat a nyomozóhatóságok elől
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.