Nem mind arany, ami fénylik
A Cnet.com hasábjain Chris Matyszczyk nem a technikai újdonságokat foglalta össze, hanem a CES túlzásait, vagyis arra figyelmeztet, hogy nem kell mindent komolyan vennünk, amit a PR-osok, marketingesek el akarnak hitetni velünk. Matyszczyk megtudta például hogy a világ "legnagyobb" fogyasztói elektronikai kiállításán Amerikán kívül mindössze négy ország képviselteti magát a kiállításon, hogy a világ "legforróbb" (vagyis legnépszerűbb, legjobb stb.) tabletje nem az iPad, és hogy hamarosan a kincsvadászat lesz legtöbbünk hobbija.
Egy kiállításon nyilván minden kiállítónak elsődleges célja, hogy felhívja magára a figyelmet, megismertesse újdonságait, termékeit. De ha mindent készpénznek vesszük, fura kép alakulhat ki a jövőről.
1. A nemzetközi zónában sétálva az ember azt várta volna, hogy a világ számos országából lesznek cégek, akik bemutatják a repülő laptopjaikat, vagy a láthatatlan autóikat, de mindössze Kína, Korea, Taiwan és Hong Kong képviseltette magát a kiállításon. Furcsa, hogy egyetlen egy európai ország sem volt jelen. Elképzelhető – írja Matyszczyk, hogy nem járt be minden eldugott sarkot. Mindenesetre meglepő volt számára, hogy a jövőről szóló kiállítás, amely a világ legnagyobbjának hirdeti magát, a világnak csak ilyen szűk részét mutatta be.
2. A MasterPad a világ "legforróbb" tablet PC-je - hirdeti a Cyber 1, egy üres pavilon előtt, melyben mindössze néhány szék árválkodik. Lehet, hogy az iPad ellenfele ilyen titokzatosan és észrevétlenül tört be a tablet piacára? Nem kell mindent elhinnünk, amit a reklámok hirdetnek, de ha egy cég ilyen merészet állít, elvárhatnánk, hogy a pavilonja is különleges legyen.
3. A kincsvadászat a világ leggyorsabban terjedő hobbija – állítja a fémdetektorokat gyártó Teknetics. Nálunk is egyre népszerűbb a geocaching, a megadott koordinátákon elrejtett geo-ládák keresése GPS segítségével, ennek továbbfejlesztett változata a valódi kincsek keresése fémdetektorokkal. De hogy ez lenne a világ leggyorsabban terjedő hobbija, azt Matyszczyk erősen kétli. Főleg, hogy semmiféle statisztika nem támasztja alá a kijelentést.
Kapcsolódó cikkek
- Csúcsmobil a ’la Huawei – Ascend P1 S
- Strapabíró, ultravékony és olcsó tablettel is készül a Toshiba
- Pénztárcabarát Coby tabletek a láthatáron
- Motorola Xoom: Esni fog?
- Robottánc
- CES-zárószámok: majdnem rekord
- Világító gabonapelyhes doboz
- A válság végét jelzi a CES elektronikai vásár sikere
- Otthon, otthon, okos otthon
- Új Acer noteszek új Intel processzorokkal a CES-en
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.