Nem mind arany, ami fénylik
A Cnet.com hasábjain Chris Matyszczyk nem a technikai újdonságokat foglalta össze, hanem a CES túlzásait, vagyis arra figyelmeztet, hogy nem kell mindent komolyan vennünk, amit a PR-osok, marketingesek el akarnak hitetni velünk. Matyszczyk megtudta például hogy a világ "legnagyobb" fogyasztói elektronikai kiállításán Amerikán kívül mindössze négy ország képviselteti magát a kiállításon, hogy a világ "legforróbb" (vagyis legnépszerűbb, legjobb stb.) tabletje nem az iPad, és hogy hamarosan a kincsvadászat lesz legtöbbünk hobbija.
Egy kiállításon nyilván minden kiállítónak elsődleges célja, hogy felhívja magára a figyelmet, megismertesse újdonságait, termékeit. De ha mindent készpénznek vesszük, fura kép alakulhat ki a jövőről.
1. A nemzetközi zónában sétálva az ember azt várta volna, hogy a világ számos országából lesznek cégek, akik bemutatják a repülő laptopjaikat, vagy a láthatatlan autóikat, de mindössze Kína, Korea, Taiwan és Hong Kong képviseltette magát a kiállításon. Furcsa, hogy egyetlen egy európai ország sem volt jelen. Elképzelhető – írja Matyszczyk, hogy nem járt be minden eldugott sarkot. Mindenesetre meglepő volt számára, hogy a jövőről szóló kiállítás, amely a világ legnagyobbjának hirdeti magát, a világnak csak ilyen szűk részét mutatta be.
2. A MasterPad a világ "legforróbb" tablet PC-je - hirdeti a Cyber 1, egy üres pavilon előtt, melyben mindössze néhány szék árválkodik. Lehet, hogy az iPad ellenfele ilyen titokzatosan és észrevétlenül tört be a tablet piacára? Nem kell mindent elhinnünk, amit a reklámok hirdetnek, de ha egy cég ilyen merészet állít, elvárhatnánk, hogy a pavilonja is különleges legyen.
3. A kincsvadászat a világ leggyorsabban terjedő hobbija – állítja a fémdetektorokat gyártó Teknetics. Nálunk is egyre népszerűbb a geocaching, a megadott koordinátákon elrejtett geo-ládák keresése GPS segítségével, ennek továbbfejlesztett változata a valódi kincsek keresése fémdetektorokkal. De hogy ez lenne a világ leggyorsabban terjedő hobbija, azt Matyszczyk erősen kétli. Főleg, hogy semmiféle statisztika nem támasztja alá a kijelentést.
Kapcsolódó cikkek
- Csúcsmobil a ’la Huawei – Ascend P1 S
- Strapabíró, ultravékony és olcsó tablettel is készül a Toshiba
- Pénztárcabarát Coby tabletek a láthatáron
- Motorola Xoom: Esni fog?
- Robottánc
- CES-zárószámok: majdnem rekord
- Világító gabonapelyhes doboz
- A válság végét jelzi a CES elektronikai vásár sikere
- Otthon, otthon, okos otthon
- Új Acer noteszek új Intel processzorokkal a CES-en
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.