Nem mind arany, ami fénylik
A Cnet.com hasábjain Chris Matyszczyk nem a technikai újdonságokat foglalta össze, hanem a CES túlzásait, vagyis arra figyelmeztet, hogy nem kell mindent komolyan vennünk, amit a PR-osok, marketingesek el akarnak hitetni velünk. Matyszczyk megtudta például hogy a világ "legnagyobb" fogyasztói elektronikai kiállításán Amerikán kívül mindössze négy ország képviselteti magát a kiállításon, hogy a világ "legforróbb" (vagyis legnépszerűbb, legjobb stb.) tabletje nem az iPad, és hogy hamarosan a kincsvadászat lesz legtöbbünk hobbija.
Egy kiállításon nyilván minden kiállítónak elsődleges célja, hogy felhívja magára a figyelmet, megismertesse újdonságait, termékeit. De ha mindent készpénznek vesszük, fura kép alakulhat ki a jövőről.
1. A nemzetközi zónában sétálva az ember azt várta volna, hogy a világ számos országából lesznek cégek, akik bemutatják a repülő laptopjaikat, vagy a láthatatlan autóikat, de mindössze Kína, Korea, Taiwan és Hong Kong képviseltette magát a kiállításon. Furcsa, hogy egyetlen egy európai ország sem volt jelen. Elképzelhető – írja Matyszczyk, hogy nem járt be minden eldugott sarkot. Mindenesetre meglepő volt számára, hogy a jövőről szóló kiállítás, amely a világ legnagyobbjának hirdeti magát, a világnak csak ilyen szűk részét mutatta be.
2. A MasterPad a világ "legforróbb" tablet PC-je - hirdeti a Cyber 1, egy üres pavilon előtt, melyben mindössze néhány szék árválkodik. Lehet, hogy az iPad ellenfele ilyen titokzatosan és észrevétlenül tört be a tablet piacára? Nem kell mindent elhinnünk, amit a reklámok hirdetnek, de ha egy cég ilyen merészet állít, elvárhatnánk, hogy a pavilonja is különleges legyen.
3. A kincsvadászat a világ leggyorsabban terjedő hobbija – állítja a fémdetektorokat gyártó Teknetics. Nálunk is egyre népszerűbb a geocaching, a megadott koordinátákon elrejtett geo-ládák keresése GPS segítségével, ennek továbbfejlesztett változata a valódi kincsek keresése fémdetektorokkal. De hogy ez lenne a világ leggyorsabban terjedő hobbija, azt Matyszczyk erősen kétli. Főleg, hogy semmiféle statisztika nem támasztja alá a kijelentést.
Kapcsolódó cikkek
- Csúcsmobil a ’la Huawei – Ascend P1 S
- Strapabíró, ultravékony és olcsó tablettel is készül a Toshiba
- Pénztárcabarát Coby tabletek a láthatáron
- Motorola Xoom: Esni fog?
- Robottánc
- CES-zárószámok: majdnem rekord
- Világító gabonapelyhes doboz
- A válság végét jelzi a CES elektronikai vásár sikere
- Otthon, otthon, okos otthon
- Új Acer noteszek új Intel processzorokkal a CES-en
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
Építőipari innováció: egyedülálló vizsgálatot végeznek a Széchenyi István Egyetem munkatársai
Igazi kuriózum az a vizsgálat, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem Építőanyag- és Szerkezetvizsgáló Laboratóriumában végeznek az intézmény munkatársai. Feladatuk egy piaci bevezetés előtt álló termék, a rozsdamentes acélból készített, hullámos gerincű gerenda viselkedésének feltérképezése. A hullámos kialakítás jelentősége, hogy a gerinc merevsége nagyobb a hagyományos, egyenes gerinchez képest, ezáltal csökkenthető a profil vastagsága, súlya, végső soron bekerülési költsége és az előállítás környezeti terhelése is.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.