Internetezők szociális hálózata
Az „Internet szociális oldala” elnevezésű közvélemény kutatásban (http://www.pewinternet.org/Reports/2011/The-Social-Side-of-the-Internet.aspx) a megkérdezett internetezők 80%-a, míg a nem internetezőknek mindössze 56%-a vesz részt valamilyen önkéntes szervezet munkájában..A közösségi oldalakat látogatók között ez az arány még magasabb: A Facebook tagok 82%-a, míg a Twitter követők 85%-a tagja valamilyen közösségnek a valós életben is.
A közvéleménykutatás azt is kimutatta, hogy az internet-felhasználók aktívabban vesznek részt a csoportjuk tevékenységében, több pénzt adományoznak, vállalnak vezető szerepet, szerveznek találkozókat. A legnépszerűbb szervezetek az egyházi és spirituális csoportok, de sokan tagjai sportegyesületnek, rekreációs csoportoknak, önkéntes szervezeteknek, és kereskedelmi csoportoknak.
A csoporthoz tartozók egyetértettek abban, hogy a hálózat segíti a csoport működését. A megkérdezettek által látogatott csoportok 69%-ának van saját web-oldala, 77%-uknál a tagokkal e-mailben tartják a kapcsolatot, és 40%-uk saját online vitafórumot is indított.
Mint sok más területen, itt is az arany középutat kell megtalálni. Ha egész nap a „hálón lógunk”, könnyen elveszíthetjük valódi kapcsolatainkat. De az internet mértékletes használata hatékony eszköze lehet kapcsolataink ápolásának. A felmérésből úgy tűnik, hogy a felhasználók nagy része él is ezzel a lehetőséggel.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
- A német alkotmánybíróság elzárta a PIN-kódokat és jelszavakat a nyomozóhatóságok elől
- Használt számítógépek szegény gyerekeknek
- A digitális technológia mentheti meg a kihalófélben lévő nyelveket
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.