A „játék-Oscar” döntőjében a magyar fejlesztő csapat
A világ hat legjobb számítógépes játéka közé került a magyar Nemesys Games fejlesztőcsapat „Fortix 2” nevű játéka. Február 11-én Las Vegasban dől el, hogy a budapesti székhelyű – és egyben az egyetlen kelet-európai – döntős elnyeri-e a fődíjat vagy a különdíjak egyikét amerikai, svéd és izraeli versenytársai elől a rangos versenyen.
A magyar csapat már a döntőbe jutással nyert, hiszen olyan játékszoftver-fejlesztő óriások előtt, mint a Nintendo, a Microsoft, a Sony vagy az Electronic Arts bemutatkozott és ezzel kivételes üzleti lehetőségekhez juthatott.
Idén második alkalommal írták ki Amerikában az Indie Game Challenge (IGC) elnevezésű független játékfejlesztői versenyt, amely a 2002 óta megrendezett – és egyben a „játékos világban” legdrágább – számítástechnikai szakkiállítás, a D.I.C.E. (Design, Innovate, Communicate, Entertain) egyik legfontosabb eseménye és több technológiai újdonság bejelentésének színtere. A verseny neves szakmai zsűrije több ezer induló közül kiválasztotta azt a 6 döntőst, akik pl. a „professional” kategóriában a legjobbnak bizonyultak. A 2011. január 20-án közreadott eredmények alapján az erős nemzetközi mezőnyben (az amerikai, a svéd és az izraeli fejlesztők mellett) elnyerte a bírák elismerését és így a világ legjobbjai közé bekerült a Nemesys Games hazai csapat Fortix 2 nevű fejlesztése. A játék megálmodói ezzel nem csak Magyarországot, hanem Kelet-Európát is egyedül képviselik a videojáték-fejlesztő iparág egyik legmeghatározóbb fórumán.
Fortix2
A Fortix2 a korábbi Fortix folytatása, újragondolt grafikai megoldásokkal és továbbfejlesztett játékmenettel. Olyan casual (fordított tower defence) játék, amihez szükség van stratégiai gondolkodásra, de nem a „kemény” játékszoftver imádók, hanem elsősorban azok élvezik, akik rövidebb menetekben és csak időről időre szeretnek játszani a számítógépen, PSP-n, iPhone-on vagy a Facebookon. A játékos a főszereplő, a bátor Fortix lovag bőrébe bújhat, aki Artalom
„Hatalmas dolog, hogy a finalisták között vagyunk. Legalább olyan elismerés ez, mint a filmeknél az Oscar-díj, vagy olyan értékes, mintha a Fortix 2 jelölést kapott volna Cannes-ban a legjobb film kategóriában. Erre a hírre mindenki figyel a videojáték-fejlesztő iparban, hiszen a D.I.C.E. elsősorban az iparágban dolgozóknak szól, ahol a nemzetközi kiadók és a nagy fejlesztő cégek top vezetői érdeklődnek és vesznek részt. Bárhogy alakulnak az eredményeink, egyetlen magyar indulóként már most sokat nyertünk: a világ legjobbjai közé kerültünk és megmutattuk magunkat olyan óriásoknak, mint például a Nintendo, a Microsoft, a Sony vagy az Electronic Arts. Nem beszélve arról, hogy ezzel egy új fórumon, teljesen új közönség hallhat Magyarországról, és visszük jó hírünket.” – nyilatkozta Józsa Szabolcs, a Nemesys Games vezetője.
Az IGC versenyen indult játékok közül 12 döntőst választottak ki, két kategóriában: amatőr és profi csapatok innovatív megoldásait díjazzák, összesen 350 000 dollár értékben. A Nemesys Games hivatalos meghívást kapott a las vegas-i díjkiosztó ünnepségre, ahol kiderül, hogy a 6 „professional” játékból melyik viszi el a 100 000 dolláros fődíjat, a három – egyenként 2 500 dolláros – különdíjat (legjobb grafika, játékmenet és technológiai megvalósítás), vagy a 10 000 dollárral járó gamer’s choice elismerést, amit a játékosok a szavazataikkal ítélnek oda a legjobbnak tartott fejlesztésnek. Ez utóbbihoz a hazai internetezők is hozzájárulhatnak azzal, ha voksolnak a Fortix 2-re a verseny hivatalos oldalán (http://www.indiegamechallenge.com/finalists/fortix-2/), hogy a magyar fejlesztők közül elsőként elnyerhessék ezt a rangos nemzetközi díjat.
Kapcsolódó cikkek
- A szudokut is megoldja a Google
- Ingyenes kalózos játék és tesztek a MS karácsonyi kosarában
- Az interfész maga az ember - Minden (a) mozgásban van (2. rész)
- Több mint 3 millió WoW Cataclysm 1 nap alatt
- Pókember magyar játékkiadóval dolgozik
- Videókon a PSP mobil
- Ragdoll Masters
- 635 ezer dollárért kelt el egy virtuális éjszakai klub
- 360 millió dollár 24 óra alatt: rekordot döntött az új Call of Duty
- Letölthető Xbox-ra a Kinect szoftver
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.