Az Amnesty International elitéli, hogy Vodafone engedelmeskedett az egyiptomi tiltásnak
Salil Shetty, az Amnesty International vezetője a véleménynyilvánítás szabadságának megdöbbentő ignorálásának nevezte azt, hogy a Vodafone korlátozta szolgáltatását Egyiptomban, engedelmeskedve az idevonatkozó állami parancsnak.
Shetty szerint a leállás nem csak az ügyfelek elárulása, de összejátszás az elnyomó egyiptomi kormánnyal, a világ vezető távközlési cége saját hálózatán nem lett volna kötelezhető erre.
Ezzel szemben - mint az megírtuk - a Vodafone szerint az egyiptomi jogot minden egyiptomi vállalatnak be kell tartania, és eszerint a hatóságok utasítására nem csak nekik, de mindegyik mobil-szolgáltatónak ki kellett kapcsolnia a szolgáltatását, miképp ugyanez vonatkozik a négy internetes szolgáltató közül háromra is. Csak Group Noor tarthatott életben néhány vonalat, amely számos nemzetközi vállalat szolgáltatója, és ő rajta keresztül kommunikál az egyiptomi tőzsde is.
Kapcsolódó cikkek
- Ötdekás a világháló
- Toronymagasan
- Szabad kommunikáció a világban
- Az internet maga a digitális vadnyugat
- Tesco-gazdaságos TV2-net a Vodafone-tól
- És ismét lőn világosság
- Kínában lekapcsolták a netről Egyiptomot
- Az internet után a mobil is néma, mint szfinx
- Az egyiptomi kormány kötelezte a szolgáltatókat, hogy állítsanak le minden internet-kapcsolatot
- Az ENSZ az internet szabályozását mérlegelheti
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.