The Daily: az újság és az online között félúton
Tegnap még a sajtóbejelentés kapcsán foglaltuk össze az első kizárólagosan iPadra készített napilap kapcsán a híreket, ma már magáról a kiadványról is véleményt mondhatunk.
Jó újság! Színvonalasan megírt, érdekes cikkek, professzionális fényképek, releváns videók, animációk. Megkapjuk általa a napi betevő Sudokut és keresztrejtvényt is, van politika, kultura, szórakozás, divat, hobby, sport.
Mindenképp megéri lapszámonként a 14 centet (pláne, hogy most még - két hétig - ingyen van, csak utána válik kötelezővé a heti - 1 dolláros - vagy az éves - 40 dolláros - előfizetés).
A kiadvány azonban linkeket nem tartalmaz, és elgondolkodtató, hogy ez nem lesz-e hendikep a neten ezerszám hozzáférhető online újságokkal szemben. Vagy akár az, hogy azok percenként frissülnek, amire egy napilap - amely egy picit még a hagyományos újság világából érkezők tétovaságával keresi a helyét az online és a papír között - egyelőre nem vállalkozik.
De lehet, hogy ebben a rohanó világban épp ez a pillanatnyi megállás, a hírversenynek annyira nem kitett újságírói minőség, a nyugodt, és így technológiájában is igazán gazdag illusztrálási lehetőség, a tegnapi hírek értő körbejárása, vagyis mindaz, amit értenünk kell egy színvonalas napilap alatt, versenyképesen tudja kiegészíteni mindazt, amit az online hírportálok a Daily hordozóeszközén, az iPad-en, alternatívaként kínálnak.
A mégannyira olcsó ár is egy kérdés, ha összevetjük az ingyenes információtömeggel. Igaz, Murdoch szerint ez egy elavult kérdés, a minőségi tartalmakért, szolgáltatásokért előbb utóbb a neten is fizetni kell (az ő sajtóbirodalmának termékeit már most is csak pénzért szemlézhetjük).
Az első lapszám után még lehetetlen megjósolni a jövőt, de a kérdéseket érdemes feltenni, előbb utóbb megérkezik a felelet is...
Kapcsolódó cikkek
- Reklámmentes cikkek - a tartalomért az olvasók Readability-szolgáltatáson keresztül fizetnek
- Mégis van jövője a nyomtatott lapoknak?
- The Daily: Rupert Murdoch bejelentette az első csak iPad-en megjelenő napilapot
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
- Digitális magazinolvasó iPad-re
- Élesedő hírversenyre számítanak a tartalomszolgáltatók
- Táblakomputerre tervezett digitális újságot indít Rupert Murdoch
- Korszakváltás a neten: médiafőnökök szerint a fizetős hírszolgáltatásé a jövő
- Online újságíró-iskolát alapít a Bertelsmann
- Mobilokra szabott országos lapot indít Amerikában a News Corp.
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.