A Facebook a nyolcadik évébe lépett
Hét évvel ezelőtt Mark Zuckerberg dolgozószobájában megszületett az ötlet, hogy létre kellene hozni egy oldalt, mely által „nyitottabb lesz a világ” – ahogy azt a Facebook bejelentésének napján, 2004. február 4-én olvashattuk. Azóta ugyebár egy sok Oszkárra jelőlt filmből sejthetjük azt is, hogy voltak itt más motíváló tényezők is, de tény, hogy nyitottabb lett a világ, úgyhogy nézzük - ha csak címszavakban is - hogy miképp...
Első hét éve alatt a Facebook sok mindent elért: annak ellenére, hogy az utóbbi időben sok támadás érte a személyes információk védelmével kapcsolatban, a közösség létszáma eléri a 600 milliót, ami azt jelenti, hogy mintegy minden tízedik ember a Földön tagja a Facebooknak. A cég körülbelül 63 milliárd dollárt ér jelenleg. Sok ember órákat tölt a Facebook alkalmazási előtt, másoknak első dolga reggel, hogy megnézzék bejegyzéseket, és egyre többen posztolnak, üzennek a mobil eszközeiken keresztül is.
A Facebook segítségével megtalálhatjuk régi ismerőseinket, barátainkat, tarthatjuk a kapcsolatot távol élő rokonainkkal, különböző csoportokhoz csatlakozhatunk, online játékokat játszhatunk, megoszthatjuk fényképeinket, kedvenc videóinkat. Tehát valóban nyitottabb lett a világ, és megtelt kapcsolatokkal, ahogy azt Zuckerberg megálmodta. Arról nem beszélve, hogy a közösségi oldalon minden gondolatunk, megosztott fényképünk, bejegyzésünk azonnali pozitív visszajelzést kaphat, ami a való életben ennél sokkal ritkábban történik be. Igen, valljuk be, mindenki szereti, ha a bejegyzése alatt megjeneik a „7 ember kedveli ezt” üzenet.
Hogy mit kívánhatunk egy ilyen sikeres cégnek születésnapjára? legyenek a következő évek is olyan sikeresek, mint az elmúlt hét. A Facebook életciklusából épp annyi idő telt el, amennyi minden organikus szervezet teljes megújulásához kell, a nyolcadik év első napján elkezdhetünk gondolkozni azon, hogy milyen lesz a holnap Facebookja... Bízunk benne, hogy ezt teszi Zuckerberg is a munkatásaival, és terveikhez odatehetjük majd a kis jelet: „Like”.
Kapcsolódó cikkek
- Csevegés Facebookon a Messengerrel
- A vírusok legnépszerűbb célpontja lesz a Facebook
- Mi kell a "lájkoláshoz"?
- Tőzsdére megy a LinkedIn
- Játékfejlesztők a közösségi játékok jövőjéről
- A Facebook a mobilra fokuszál
- Saját márkájú telefonokat hoz forgalomba a Facebook
- Mennyire biztonságosak a közösségi oldalak?
- A Google után a Facebook is kapitulált a német adatvédelmi törvények előtt
- 6 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelhetnek el az idén a közösségi szájtok
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.