A Facebook a nyolcadik évébe lépett
Hét évvel ezelőtt Mark Zuckerberg dolgozószobájában megszületett az ötlet, hogy létre kellene hozni egy oldalt, mely által „nyitottabb lesz a világ” – ahogy azt a Facebook bejelentésének napján, 2004. február 4-én olvashattuk. Azóta ugyebár egy sok Oszkárra jelőlt filmből sejthetjük azt is, hogy voltak itt más motíváló tényezők is, de tény, hogy nyitottabb lett a világ, úgyhogy nézzük - ha csak címszavakban is - hogy miképp...
Első hét éve alatt a Facebook sok mindent elért: annak ellenére, hogy az utóbbi időben sok támadás érte a személyes információk védelmével kapcsolatban, a közösség létszáma eléri a 600 milliót, ami azt jelenti, hogy mintegy minden tízedik ember a Földön tagja a Facebooknak. A cég körülbelül 63 milliárd dollárt ér jelenleg. Sok ember órákat tölt a Facebook alkalmazási előtt, másoknak első dolga reggel, hogy megnézzék bejegyzéseket, és egyre többen posztolnak, üzennek a mobil eszközeiken keresztül is.
A Facebook segítségével megtalálhatjuk régi ismerőseinket, barátainkat, tarthatjuk a kapcsolatot távol élő rokonainkkal, különböző csoportokhoz csatlakozhatunk, online játékokat játszhatunk, megoszthatjuk fényképeinket, kedvenc videóinkat. Tehát valóban nyitottabb lett a világ, és megtelt kapcsolatokkal, ahogy azt Zuckerberg megálmodta. Arról nem beszélve, hogy a közösségi oldalon minden gondolatunk, megosztott fényképünk, bejegyzésünk azonnali pozitív visszajelzést kaphat, ami a való életben ennél sokkal ritkábban történik be. Igen, valljuk be, mindenki szereti, ha a bejegyzése alatt megjeneik a „7 ember kedveli ezt” üzenet.
Hogy mit kívánhatunk egy ilyen sikeres cégnek születésnapjára? legyenek a következő évek is olyan sikeresek, mint az elmúlt hét. A Facebook életciklusából épp annyi idő telt el, amennyi minden organikus szervezet teljes megújulásához kell, a nyolcadik év első napján elkezdhetünk gondolkozni azon, hogy milyen lesz a holnap Facebookja... Bízunk benne, hogy ezt teszi Zuckerberg is a munkatásaival, és terveikhez odatehetjük majd a kis jelet: „Like”.
Kapcsolódó cikkek
- Csevegés Facebookon a Messengerrel
- A vírusok legnépszerűbb célpontja lesz a Facebook
- Mi kell a "lájkoláshoz"?
- Tőzsdére megy a LinkedIn
- Játékfejlesztők a közösségi játékok jövőjéről
- A Facebook a mobilra fokuszál
- Saját márkájú telefonokat hoz forgalomba a Facebook
- Mennyire biztonságosak a közösségi oldalak?
- A Google után a Facebook is kapitulált a német adatvédelmi törvények előtt
- 6 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelhetnek el az idén a közösségi szájtok
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.