Google One Pass kontra AppleStore - 10 százalék a 30-cal szemben
Egy nappal azután, hogy az Apple hivatalosan bejelentette az AppleStore előfizetési rendszer tervét, miszerint az Apple 30%-ot kér a tartalomszolgáltatóktól, ha az előfizető az Apple alkalmazáson keresztül lép be, a Google bejelentette a Google One Pass, online újság és magazin szolgáltató oldalt, amelynél ők beérik 10 százalékkal.
Két dologban is különbözik a Google rendszere az Apple szolgáltatásától: egyrészt a kiadók a One Pass alkalmazáson keresztüli eladások bevételeinek 90%-át tarthatják meg (azaz a Google 30% helyett mindössze 10% részesedést kér), másrészt az előfizetők adatainak kezelése a kiadók kezében marad.
A Google vezérigazgatója, Eric Schmidt, már egy korábbi, a berlini Humboldt egyetemen tartott beszédében utalt egy online fizető rendszer bevezetésére, de a hivatalos bejelentést csak mostanra időzítette, így a kiadók számára egyértelműen kedvezőbb lehetőség, mint az Apple ajánlata.
Kezdetben a One Pass Nagy Britannia, Amerika, Kanada, Franciaország, Olaszország , Németország és Spanyolország szolgáltatói számára lesz elérhető, de ezt szeretnék kiterjeszteni a jövőben.
Kapcsolódó cikkek
- Max Mosley harcba szállt a Google-val
- Egyre több újság a Digitalstand kínálatában - immár okostelefonokon is
- 190 éves a Guardian
- A Google leállította az újságok archívumának digitalizálását
- Búcsú a Terminal.hu-tól
- Vizsgálják a hatóságok az Apple új előfizetési rendszerét
- Az Apple egy keveset enged: a kiadókból érkező előfizetők befizetéseit nem vámolja meg
- Új Yahoo termék: Livestand, avagy személyre szabott hírek
- A német lapkiadók nem akarják, hogy előfizetőik inkább AppStore-ügyfelek legyenek
- The Daily Mirror
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.