Super Mario és a globális felmelegedés

Vértes Judit, 2011. március 13. 09:51

A szombat délután megrendezett Southwest Interactive Festival egyik nyitóbeszédében Seth Priebatsch, az SCVNGR alapítója a 2010-es éveket a játék évtizedének nevezte. A Bostonban fejlesztett SCVNGR (http://www.scvngr.com/ ) egy újfajta geo-játékos platform, amely hely-alapú mobil játékok és interaktív alkalmazások fejlesztését teszi lehetővé. Priebatsch beszédében elmondta, hogy játék elveinek alkalmazása segítségével olyan problémák is megoldhatók, mint az oktatás, vagy a globális felmelegedés.

A 22 éves cégvezető fiatal, kreatív, és az ügyvezető igazgató cím helyett szívesebben tartja magát „ninja főnöknek”. Mint mondta, az elmúlt években kialakult a szociális médiahálózat, a Facebook 500 millió embert kapcsol össze. Pierbatsch célja megteremteni ezt a hálózatot a játékosok között is. Véleménye szerint a digitális világban létrejött algoritmusok, elkötelezettség és szociális hálózat segíthet megoldani a való világ problémáit.

A beszédének középpontjában a játék mechanizmusa, játékok belső szerkezete állt, azok az alapelvek, melyek egyaránt irányítják a Monopolyt és a Super Mariot: egy olyan stratégia, melyben a résztvevő kihívásokat vállal, valamilyen jutalom reményében. Ezt az alapelvet ültette át a mobil alkalmazások világába, de elmélete szerint mindezek általánosan is alkalmazhatók.

Pierbatsch az oktatást az egyik legtökéletesebb játék-rendszernek nevezte, tele van kihívással, jutalommal, szabályokkal, szövetségesekkel, ellenséggel, határidőkkel és ösztönzéssel. Mind olyan fogalmak, ami alapján az oktatás a legjobb való világba ültetett játék lehetne. A baj az, hogy rossz a dizájn.

A globális felmelegedés ennél is nagyobb probléma, és úgy gondolja, senki nem állíthatja, hogy meg tudja oldani. De ha az emberek fejében nem megoldhatatlan problémaként, hanem nehezen megoldható problémaként szerepelne, már sokat lehetne javítani a helyzeten. Ennek illusztrálására egy játékot mutatott a közönségnek. A teremben 3000 ember volt, és a belépéskor mindenki kapott egy papírt, különböző színű csíkokkal. A játék célja az volt, hogy egy perc alatt cseréljék el a papírokat úgy, hogy egy sorban minden papíron ugyanolyan színű csík legyen. A nézők nem állhattak fel a helyükről. Priebatsch felajánlotta, ha sikerül, 10000 dollárt adományoz az NWF (National Wildlife Federation) szervezetnek.

Egy perc múlva minden sorban egyforma papírok voltak. Természetesen ehhez az kellett, hogy mindenki részt vegyen a játékban, nem volt miért nem részt venni benne. Ha ezt az elkötelezettséget sikerülne létrehozni a világban, komoly problémák is megoldhatóvá válnának. A játékban mindenki érezte, hogy része valami nála jóval nagyobbnak, és ezért képes volt keményen küzdeni.

Kulcsszavak: hálózat játék

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n

Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó. 

2024. november 2. 13:31

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára

Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.

2024. november 2. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59