Super Mario és a globális felmelegedés

Vértes Judit, 2011. március 13. 09:51

A szombat délután megrendezett Southwest Interactive Festival egyik nyitóbeszédében Seth Priebatsch, az SCVNGR alapítója a 2010-es éveket a játék évtizedének nevezte. A Bostonban fejlesztett SCVNGR (http://www.scvngr.com/ ) egy újfajta geo-játékos platform, amely hely-alapú mobil játékok és interaktív alkalmazások fejlesztését teszi lehetővé. Priebatsch beszédében elmondta, hogy játék elveinek alkalmazása segítségével olyan problémák is megoldhatók, mint az oktatás, vagy a globális felmelegedés.

A 22 éves cégvezető fiatal, kreatív, és az ügyvezető igazgató cím helyett szívesebben tartja magát „ninja főnöknek”. Mint mondta, az elmúlt években kialakult a szociális médiahálózat, a Facebook 500 millió embert kapcsol össze. Pierbatsch célja megteremteni ezt a hálózatot a játékosok között is. Véleménye szerint a digitális világban létrejött algoritmusok, elkötelezettség és szociális hálózat segíthet megoldani a való világ problémáit.

A beszédének középpontjában a játék mechanizmusa, játékok belső szerkezete állt, azok az alapelvek, melyek egyaránt irányítják a Monopolyt és a Super Mariot: egy olyan stratégia, melyben a résztvevő kihívásokat vállal, valamilyen jutalom reményében. Ezt az alapelvet ültette át a mobil alkalmazások világába, de elmélete szerint mindezek általánosan is alkalmazhatók.

Pierbatsch az oktatást az egyik legtökéletesebb játék-rendszernek nevezte, tele van kihívással, jutalommal, szabályokkal, szövetségesekkel, ellenséggel, határidőkkel és ösztönzéssel. Mind olyan fogalmak, ami alapján az oktatás a legjobb való világba ültetett játék lehetne. A baj az, hogy rossz a dizájn.

A globális felmelegedés ennél is nagyobb probléma, és úgy gondolja, senki nem állíthatja, hogy meg tudja oldani. De ha az emberek fejében nem megoldhatatlan problémaként, hanem nehezen megoldható problémaként szerepelne, már sokat lehetne javítani a helyzeten. Ennek illusztrálására egy játékot mutatott a közönségnek. A teremben 3000 ember volt, és a belépéskor mindenki kapott egy papírt, különböző színű csíkokkal. A játék célja az volt, hogy egy perc alatt cseréljék el a papírokat úgy, hogy egy sorban minden papíron ugyanolyan színű csík legyen. A nézők nem állhattak fel a helyükről. Priebatsch felajánlotta, ha sikerül, 10000 dollárt adományoz az NWF (National Wildlife Federation) szervezetnek.

Egy perc múlva minden sorban egyforma papírok voltak. Természetesen ehhez az kellett, hogy mindenki részt vegyen a játékban, nem volt miért nem részt venni benne. Ha ezt az elkötelezettséget sikerülne létrehozni a világban, komoly problémák is megoldhatóvá válnának. A játékban mindenki érezte, hogy része valami nála jóval nagyobbnak, és ezért képes volt keményen küzdeni.

Kulcsszavak: hálózat játék

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai

A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.

2024. május 16. 18:01

Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!

A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).

2024. május 16. 16:22

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 16. 13:01

Az AGON by AOC bővíti az új G4 gaming termékcsaládot

Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája – bemutatja a G4 sorozat legújabb tagjait az elismert AOC GAMING portfólióból, a 23,8 hüvelykes (60,5 cm) 24G4XE és a 27 hüvelykes (68,6 cm) 27G4XE modelleket. Az idén bemutatott, formabontó, lopakodó repülőgépek által inspirált dizájnnal rendelkező új G4 sorozat, a 24G4X és 27G4X állítható magasságú Full HD modellekkel, valamint a QHD Q27G4X modellel, már elérhető a piacon.

2024. május 16. 11:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38