Januárban 1,45 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában, januárban 26 ezerrel 1,45 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből.
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l.) január végén 2,681 millió előfizetést tartottak nyilván.
Az idei év első hónapjában a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 54,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 53,4 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül januárban 557 ezerről 571 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 867 ezerről 879 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a tavaly decemberi 20,9 százalékról 21,3 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése januárban az előző havi 32,5 százalékról 32,8 százalékra emelkedett. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 46,6 százalékos, januárban 45,9 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, piaci része január végén 29,0 százalékon, a Magyar Telekomé pedig 25,0 százalékon stagnált. A DIGI piaci része az előző havi 25,9 százalékról 26,1 százalékra nőtt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 1,800 millióról 1,802 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,243 millióról 1,231 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 571 ezerre emelkedett.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a decemberi 32,5 százalékról 32,4 százalékra, a Magyar Telekom részesedése 22,9 százalékról 22,8 százalékra csökkent, míg a DIGI-é 16,6 százalékról 16,9 százalékra nőtt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a decemberi 45,2 százalékról 45,0 százalékra csökkent, a UPC-é 21,8 százalékról 22,1 százalékra nőtt, míg a Magyar Telekomé 29,3 százalékon stagnált.
Kapcsolódó cikkek
- Nyitrai Zsolt: az Európai Unió versenyképessége a hatékony spektrumpolitikán is múlik
- Tengeralatti optikai szálas összeköttetést kapott Kuba a világgal
- Novemberben már közel 1,4 millióan televízióztak digitálisan
- Digitális lesz a Digi, megegyezett a GVH-val
- Az LG töretlenül hisz a 3D-ben, ezt januárban is megmutatja
- EU-elnökség - Kiemelt terület lesz a távközlés
- Az HBO-val bővült a MinDig TV kínálata
- Barcelona-Real Madrid 3D-ben a UPC teljes kábelhálózatán
- Jelentős rádióhallgatás a legnagyobb vásárlóerővel bíró lakosság körében
- Élesedő hírversenyre számítanak a tartalomszolgáltatók
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Édesség és egyediség – erről szól a halloweeni hangulat idén Magyarországon
A Rakuten Viber, az egyik vezető globális kommunikációs platform kísértetiesen szórakoztató eszközökkel készül az idei Halloweenre. A felhasználók új matricákat oszthatnak meg, borzongató üdvözlőkártyákkal köszönthetik ismerőseiket október 31-től, emellett egy kvízt tölthetnek ki arról, hogy melyik a legjobban hozzájuk illő jelmez idén halloweenkor, sőt, a legújabb Tarot-kártyák segítségével megpróbálhatják megjósolni a jövőjüket.
Halottak napja ‒ tülekedés nélkül
Egy digitális alkalmazás teheti méltóbbá a halottak napját azzal, hogy segít elkerülni a temetőkben és környékükön ilyenkor szokásos tülekedést. Az önkormányzatok kezében lévő lehetőség Magyarországon is egyre népszerűbb.
Fedezd fel, hogyan ébreszti fel a Galaxy AI a benned rejlő kreativitást!
A Samsung Galaxy Z Fold6 és Z Flip6 hajlítható készülékekkel bárki kreatív alkotóvá válhat, hiszen olyan funkciókkal rendelkeznek, amelyekkel könnyedén készíthetünk kiváló minőségű tartalmakat, még akkor is, ha úgy véljük, nem vagyunk a megfelelő szakmai ismeretek birtokában. A Galaxy AI* úgy támogatja a kreativitást és az alkotás folyamatát, hogy közben új megvilágításba helyezi rajzainkat, fényképeinket és videóinkat.
6 évesek a hajlítható készülékek, de mostanra értek meg igazán
Hat éve kerültek piacra az első hajlítható telefonok, az innovációk iránt elkötelezett HONOR 2022-ben csatlakozott saját, HONOR Magic V készülékével hozzájuk. A kezdetben nagyobb, nehezebb és törékenyebb eszközök meghökkentően sokat fejlődtek ezalatt a pár év alatt, hogy a HONOR Magic V3 ma már ne csak innovatív okostelefon, hanem akár a tableteket vagy laptopokat helyettesíthető készülék lehessen.
Ingyenes túravezetőt ad a magyar startup
A túravezető alkalmazás célja, hogy a turisztikában magyar cégként először, mesterséges intelligencia segítségével kínálja a legteljesebb élményt az utazók számára. Ne csak egy-egy város jól ismert nevezetességeit mutassa be, hanem érdekes történetekkel, titkokkal és különleges tartalmakkal gazdagítsa az utazási élményt.