Növekszik az Astra lefedettsége
A SES ASTRA, a SES egyik leányvállalata bejelentette, hogy kiterjesztette technikai lefedettségét Európa-szerte és műholdas flottájával jelenleg mintegy 135 millió TV-vel rendelkező háztartásba ér el Európában és Észak-Afrikában, mely az összes előfizetés több mint felét jelenti e régiókban. A SES ASTRA Satellite Monitor nevű éves piackutatási tanulmánya, mely 35 országban vizsgálja a televíziós lefedettséget, az ASTRA folyamatos növekedését mutatja minden platformon és terjesztési módon a direkt műholdas vételtől kezdve (Direct-to-Home, DTH) a HD-n át az IPTV-ig (TV DSL-en keresztül). A tanulmány szerint az ASTRA továbbra is a legjelentősebb HD szolgáltató Európában.
A SES ASTRA szolgáltatásait jelenleg a 20 millió HDTV-s előfizetéssel rendelkező háztartásból 16 millióban használják. Műholdjain keresztül a vezető műsorszolgáltatók több mint 200 HD csatornája érhető el. Az IPTV növekvő piacán – mely telekommunikációs hálózatokon keresztül juttat el televíziós szolgáltatásokat Internet Protocol (IP) formátumban – a SES ASTRA szintén vezető pozícióba került, mint technikai szolgáltató. A legújabb piackutatások szerint az ASTRA műholdjai az IPTV előfizetéssel rendelkező 12 millió háztartásból közel 10 milliót látnak el.
Az összes különböző megoldás közül a műholdas a legkiterjedtebb digitális infrastruktúra, mely 75 millió háztartást lát el szolgáltatásokkal, 95 százalékos digitalizáltsági rátával. Ezzel szemben a digitális kábelszolgáltatásoknál az elért 29 millió háztartásban csak 42 százalék a digitalizáltsági arány. Ebből is látszik, hogy majdnem minden második háztartásban, ahol digitális szolgáltatásokat vesznek igénybe, műholdon keresztül érkezik az adás. A 79 millió analóg és digitális előfizetőjükkel a műholdas megoldások folyamatosan erősítik vezető pozíciójukat a 71 millió a kábel tévés háztartással szemben.
A SES ASTRA HD+ szolgáltatása, mely német HD programokat közvetít, szintén jelentős növekedést ért el. A HD+ jelenleg 8 kódolt HD csatornát sugároz és lehetőséget biztosít az összes ingyenes HDTV elérésére is Németországban. HD+ 1,5 millió smart kártyát szállított le műholdvevő gyártókhoz, akik több mint 50 féle HD+ vevőt értékesítettek a piacon. 400 000 példány kelt el ezekből a vevőkből és emellett 100 000 olyan adapter is értékesítésre került, mely lehetővé teszi a HD+ vételét nem HD+ készülékekkel is.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Masat-1 - Idejének negyedét a Föld árnyékában tölti az első magyar műhold
- Fellőtték Kína saját navigációs rendszerének 11. műholdját
- Masat-1 - Az első magyar műhold a Föld árnyékában halad pályája egy részén
- Masat-1 - Pályára állt az első magyar műhold
- Távérzékelési központot nyit az ENSZ a gyöngyösi főiskolán
- Kiállításon az első magyar műhold ikerpéldánya
- Módosították az első magyar műhold indításának időpontját
- Útra kész Masat-1, az első magyar műhold
- Útnak indulhat Magyarország első műholdja, a Masat-1
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.