Majdnem teljes a digitális átállás
Jól halad az Antenna Hungária Zrt. a digitális átállással, amit az is mutat, hogy már a lakosság 95 százaléka számára elérhető a földfelszíni digitális televíziózás - mondta Jean-Francois Fenech, az Antenna Hungária vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Kifejtette, a társaság 25 milliárd forintot költ a digitális átállásra, s bízik abban, hogy az elkövetkező hetekben az analóg lekapcsolási stratégiával, a dekódervásárlás támogatási mechanizmusával, valamint a kommunikációs kampánnyal kapcsolatos összes nyitott kérdést sikerül tisztáznia a hatóságokkal.
Az AH az idén tovább folytatja a hálózat kiépítését: a harmincadik telephelyről, a Karancs csúcsáról április végén indul a sugárzás, s ezzel a digitális szolgáltatások lakossági lefedettsége 95,6 százalékra emelkedik. Az év végig még újabb 3 állomást üzemelnek be, s ezzel a lefedettség decemberre 96 százalék lesz.
Jean-Francois Fenech kifejtette, az idén az Antenna Hungária a szabadon fogható és előfizetéses kínálat bővítésére fókuszál. Várakozásai szerint az év végére az ingyenes MinDig TV-t néző háztartások száma elérheti a 350 ezret, szemben a jelenlegi 200 ezerrel.
A vezérigazgató leszögezte, hogy az Antenna Hungária kész biztosítani a zökkenőmentes digitális átállást, ami tovább erősíti a versenyt a televíziós műsorelosztási piacon. Semmi akadályát nem látják annak, hogy 2012 októberében megtörténjen az analóg sugárzás lekapcsolása, amivel teljessé válhat a digitális átállás.
A környező országokról elmondta, Horvátország és Szlovénia előttünk jár, itt már megtörtént az átállás. Ausztriában az idén, Szlovákiában 2011-2012-ben, Szerbiában 2012-ben, míg Ukrajnában és Romániában a tervek szerint várhatóan 2013-2014-ben lesz a váltás.
A magyar háztartások közül fizetős tévét kábelen 2,2 millióban néznek, műholdon 700 ezerben, interneten keresztül pedig 100 ezer háztartásban fogják az adást. Ötvenezer háztartásnak nincs tévéje.
Kizárólag analóg módon mintegy 700 ezer háztartásban nézik a műsort, míg mintegy 200 ezerben a második vagy a harmadik tévén fogják így az adást.
A vezérigazgató kifejtette, a cég eddigi hatékonyságnövelő lépései csökkenő műsorterjesztési költségeket eredményeztek a közszolgálati szolgáltatók számára. Ennek köszönhetően a közszolgálati műsorszolgáltatók a folyamatban lévő digitális átállás időszakában 2007-hez képest 10 százalékkal kevesebb terjesztési költséggel kalkulálhattak.
Ezen túlmenően a digitális átállás pozitív eredménnyel jár az állami költségvetés számára is: a vezérigazgató szerint az analóg lekapcsolást követően a 2007-es árakhoz képest mintegy feleakkora költségszinten nyújtja az AH a legmodernebb technológiát képviselő műsorterjesztési szolgáltatást a közszolgálati műsorszolgáltatóknak.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális lesz a Digi, megegyezett a GVH-val
- Az HBO-val bővült a MinDig TV kínálata
- AH: az év végére 95 százalékos digitális lefedettség
- Sopron körzetében is elindult a digitális műsorszórás
- Az előfizetők 49,8 százaléka digitálisan tévézett júniusban
- Sikeres 3D tv-teszt Magyarországon
- Digitális földfelszíni televíziós sugárzás a Hármashatár-hegyi adótoronyból
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Édesség és egyediség – erről szól a halloweeni hangulat idén Magyarországon
A Rakuten Viber, az egyik vezető globális kommunikációs platform kísértetiesen szórakoztató eszközökkel készül az idei Halloweenre. A felhasználók új matricákat oszthatnak meg, borzongató üdvözlőkártyákkal köszönthetik ismerőseiket október 31-től, emellett egy kvízt tölthetnek ki arról, hogy melyik a legjobban hozzájuk illő jelmez idén halloweenkor, sőt, a legújabb Tarot-kártyák segítségével megpróbálhatják megjósolni a jövőjüket.
Halottak napja ‒ tülekedés nélkül
Egy digitális alkalmazás teheti méltóbbá a halottak napját azzal, hogy segít elkerülni a temetőkben és környékükön ilyenkor szokásos tülekedést. Az önkormányzatok kezében lévő lehetőség Magyarországon is egyre népszerűbb.
Fedezd fel, hogyan ébreszti fel a Galaxy AI a benned rejlő kreativitást!
A Samsung Galaxy Z Fold6 és Z Flip6 hajlítható készülékekkel bárki kreatív alkotóvá válhat, hiszen olyan funkciókkal rendelkeznek, amelyekkel könnyedén készíthetünk kiváló minőségű tartalmakat, még akkor is, ha úgy véljük, nem vagyunk a megfelelő szakmai ismeretek birtokában. A Galaxy AI* úgy támogatja a kreativitást és az alkotás folyamatát, hogy közben új megvilágításba helyezi rajzainkat, fényképeinket és videóinkat.
6 évesek a hajlítható készülékek, de mostanra értek meg igazán
Hat éve kerültek piacra az első hajlítható telefonok, az innovációk iránt elkötelezett HONOR 2022-ben csatlakozott saját, HONOR Magic V készülékével hozzájuk. A kezdetben nagyobb, nehezebb és törékenyebb eszközök meghökkentően sokat fejlődtek ezalatt a pár év alatt, hogy a HONOR Magic V3 ma már ne csak innovatív okostelefon, hanem akár a tableteket vagy laptopokat helyettesíthető készülék lehessen.
Ingyenes túravezetőt ad a magyar startup
A túravezető alkalmazás célja, hogy a turisztikában magyar cégként először, mesterséges intelligencia segítségével kínálja a legteljesebb élményt az utazók számára. Ne csak egy-egy város jól ismert nevezetességeit mutassa be, hanem érdekes történetekkel, titkokkal és különleges tartalmakkal gazdagítsa az utazási élményt.