IDC: közel 50 százalékkal nőhet az okostelefonok piaca
Az előrejelzés szerint a gyártók 450 millió készüléket szállítanak ki a tavalyi 303,4 milliót követően. Ezzel az okostelefonok piaca négyszer akkora ütemben fog bővülni, mint a hagyományos mobilkészülékeké. Az IDC elemzése szerint már a tavalyi év is kivételes növekedést hozott, miután a válságos 2009. évben sokan elhalasztották vásárlásaikat, így 2010-ben felgyülemlett a kereslet.
Az összeállítás szerint az okostelefonoknál használt operációs rendszerek között messze az Android áll az élen, közel 40 százalékos piaci részesedéssel, a második a BlackBerry közel 15 százalékkal, a harmadik az iOS 15,7 százalékkal. A következő években - 2015-ig – a helyezések nem fognak változni, de az Android 45,4 százalékra növeli részesedését, miközben a BlackBerryé 13,7 százalékra csökken, az iOS-é 15 százalék körül stabilizálódik, a Symbiané a jelenlegi 20 százalékról 0,2 százalékra csökken, a Windowsé 5,5 százalékról 20 százalék fölé növekszik az IDC szerint.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkek
- Az előfizetők 20 százalékának van okostelefonja
- Megalakult a Nemzeti Elektronikai Kerekasztal
- Mindent egy helyen a vállalati informatikáról
- Kelet-Magyarország vezet az okostelefon-használatban
- Az okostelefonok éve lesz 2011
- Erős növekedés várható a PC-piacon
- Negyedével zsugorodott a szerverpiac
- IDC: 7,1 százalékos visszaesés a PC-piacon
- Az informatikai kiadások növekedésének lassulását jósolja az IDC
- IT költés: lassulás, de növekedés
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.