Bemutatkozott a média- és hírközlési biztos
Csütörtökön tartotta bemutatkozó sajtótájékoztatóját dr. Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos, aki az elektronikus hírközlési szolgáltatásokat, illetve a médiaszolgáltatásokat igénybe vevőket megillető jogok, valamint érdekek érvényesülésének elősegítésében működik közre. A posztot a január elseje óta hatályos médiatörvény hozta létre, dr. Bodonovich Jenő március 16-án lépett hivatalba.
„A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a biztos elkötelezett a fogyasztói jogok érvényesítése, az ügyfelek érdeksérelmeinek megakadályozása iránt, és aktív szerepet vállal a közönség tájékoztatásában, illetve a fogyasztói tudatosság növelésében” – mondta dr. Bodonovich Jenő. „Munkám során a felhasználók érdekeit messzemenőkig szem előtt tartva kívánok fellépni a káros szolgáltatói magatartás ellen”, fejtette ki a biztos, aki hozzátette, hogy konszenzusos megoldásokra, és egyaránt jó kapcsolat kialakítására törekszik az ügyfelekkel, a fogyasztókkal, a szolgáltatókkal, a civil szervezetekkel és a társhatóságokkal. „Fontos számomra a tudatos médiahasználat ösztönzése és a hírközlési szolgáltatások magabiztos igénybe vételének elősegítése, a hatóságtól független biztosi pozíció megőrzésével” – ismertette röviden jövőbeli elképzeléseit az új média- és hírközlési biztos.
A biztoshoz bárki fordulhat, akit érdeksérelem ért, vagy akinél annak közvetlen veszélye fenn áll, legyen az magánszemély vagy a közösségi érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezet. A biztos olyan esetekben jár el, amely nem tartozik a Médiatanács, az NMHH elnöke vagy a Hivatal hatáskörébe, de a médiaszolgáltatást, a sajtóterméket, illetve az elektronikus hírközlési szolgáltatást igénybe vevő felhasználók, előfizetők, fogyasztók, valamint a nézők vagy hallgatók érdekének sérelmét okozza vagy okozhatja.
Kapcsolódó cikkek
- Nagy siker az elektronikai hulladékokról szóló megállapodás
- Februárban tovább csökkent a hazai mobil-előfizetők száma
- Megvan a média- és hírközlési biztos is
- A Microsoft beperelte a Barnes & Noble céget Android alapú eszközei miatt
- EU-jogsértési eljárás Magyarország ellen a távközlési különadó miatt
- Januárban is nőtt a szélessávú internet-előfizetések száma
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma Magyarországon
- Csökkenhetnek a mobiltelefon-szolgáltatás nagykereskedelmi díjai
- Felkészült az NMHH a 900-es frekvencia értékesítésére
- Az Apple fejlesztései motiválják a kínai hamisítványokat
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.