Kampányt indít az internetes zaklatás ellen a Nickelodeon
A gyermekek körében hatalmas népszerűségnek örvendő Nickelodeon televíziós hálózat is beszállt a digitális zaklatás ellen folytatott harcba.
A csatorna fiatal sztárjai látják el hasznos tanácsokkal az internetes lelki terror - például rosszindulatú megjegyzések, e-mailek és Facebook bejegyzések - különböző formáitól szenvedő kortársaikat.
Az interneten zaklatott gyerekek úgy tudnak védekezni a digitális formában érkező támadások ellen, ha kikapcsolják a számítógépet, nem válaszolnak az azonnali üzenetváltásokkor érkező bántó megjegyzésekre, megtagadják a zaklatók hozzáférését és másolatot készítenek a sértő bejegyzésekről, hogy azokat egy megbízható felnőttnek is meg tudják mutatni - tanácsolják egyik közérdekű hirdetésükben.
A Nickelodeon előre láthatólag két évig tartó kampányát a Common Sense Media nevű szervezet segíti, amely korábban az MTV zenei csatornával és a Disney Chanellel együttműködve igyekezett felhívni a világ figyelmét a problémára.
A 14 és 24 éves korosztályba tartozó fiataloknak mintegy fele volt már szenvedő alanya a digitális zaklatás valamely formájának - derült ki az Associated Press és az MTV 2009-es közös felméréséből. A Nickelodeon azért rendkívül fontos partner, mert éppen azok a gyerekek alkotják a közönségét, akik csak most ismerkednek az internettel és a mobiltelefonnal - James mondta Steyer, a Common Sense Media elnök-vezérigazgatója.
A televíziós csatorna részt vesz a szervezet Rule of the Road (A digitális közlekedés szabályai) nevű kezdeményezésének népszerűsítésében is, amely magánszférájuk fokozott védelmére és a közzétett információk alapos szűrésére ösztönzi a fiatalokat, valamint a szülők számára hasznos információkat és egy fórumot tett közzé a hivatalos weboldalán.
Az internetes lelki terror problémája azután került reflektorfénybe az Egyesült Államokban, hogy az utóbbi időben több tinédzser is öngyilkos lett az őket ért digitális támadások miatt. Barack Obama amerikai elnök a hónap elején egy külön konferenciát szentelt a kérdésnek a Fehér Házban.
Kapcsolódó cikkek
- Symantec: 33%-kal csökkent a levélszemét a Rustock feszámolása óta
- Feltörték több ausztrál miniszter számítógépét
- Hacker-támadás atomerőművekre?
- Támadás érte az EU számítógépes rendszerét
- Napi húszezer kiskamasz veszti el Facebook-profilját
- A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megkezdte a hálózat- és információbiztonsági törvény előkészítését
- Ügyes, bankellenességre építő adathalász kísérlet
- Öreg járművel szörfözni felelőtlenség!
- IDC konferencia az IT-biztonságról
- Szőke András új tűzfala
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.