Szuperhálózatot, valódi mobilfizetést, percdíjas jegyeket visz a Szigetre a Vodafone
Az idén is folytatja főtámogatói együttműködését a Vodafone Magyarország a Sziget Fesztivállal amelynek keretében a mobil szolgáltató a fesztiválok történetében először 21 mbit/sec sebességre képes mobilinternetes szupersztrádát ad az okostelefonozó fesztivál közönségnek. A tervezett újdonságok közül is kiemelkednek az NFC chippel ellátott mobilkészülékek, amelyekkel - elsőként Magyarországon -, a fesztivál ideje alatt már fizetni is lehet. (NFC = Near Field Communication - ami annyit tesz, hogy a telefont közeltartva a pénztárgéphez a két eszköz rádiófrekvencián képes kommunikálni.)
A Szigeten felépül a villámgyors mobilinternet jelképe: egy olyan többfunkciós bázisállomás és interaktív torony, amely méltóképpen szimbolizálja a mobilinternet kiváló minőségét és sebességét. Alig egy hónapja kezdte meg a Vodafone hálózatának modernizációját, amelynek köszönhetően 2012-re a lakosság 99%-a számára lesz elérhető a szélessávú mobilinternet. A budapesti belvárost követően most már a szigetlakók is használhatják a 21 Mbit/sec elméleti letöltési sebességet nyújtó szolgáltatást, így addig sem maradnak le semmiről, amíg a Szigeten buliznak. „Célunk, hogy ügyfeleink számára a Sziget ideje alatt is a legjobbat nyújtsuk, ezért a Torony mindamellett, hogy látványos, lehetőséget nyújt arra is, hogy minden szigetlakó kipróbálhassa a mobilinternetben rejlő lehetőségeket. A Vodafone számára ugyanis a Sziget azért kiemelkedően sikeres szponzorációs együttműködés, mert egyben a jövő innovatív mobilszolgáltatásainak teszthelyszíne is. Nem véletlen, hogy ezeknek az innovatív, egyedi szponzorációs aktivitásoknak köszönhetően nyertük el tavaly a Sziget Fesztivál szponzorálásáért a Summa Artium Díját projekt kategóriában.” – mondta el Beck György, a Vodafone elnök-vezérigazgatója a Sziget és a Vodafone közös sajtótájékoztatóján.
„A különleges Vodafone Torony egyedi felépítményével egy látványos – és multifunkcionális –, de mindenképpen emblematikus építménye is lesz a fesztiválnak” – tette hozzá Gerendai Károly, a Sziget főszervezője. Mint elmondta: „Pályázat útján keressük a Vodafone-nal közösen a Szigethez is méltó – ideiglenesen felépíthető – formatervezett szerkezetet. A kétkörös meghívásos pályázatot egy-két héten belül kiírjuk. Az első körben a Vodafone Torony szerkezetére, formájára várunk formatervezett megoldásokat. A második körben pedig a tartalmi funkciójára és a „feldíszítésére” várunk remélhetőleg a kreatív szakmát megmozgató interaktív, különleges ötleteket, megoldásokat. Alapvető funkcióknak is meg kell majd felelnie az épületnek, így például adjon teret közösségi tevékenységeknek – konferenciaterem, bár, kiállítás, internetkávézó, kilátó stb. –, legyen interaktív és látványos a nappali és esti fényviszonyok között is.” – mondta el Gerendai.
A Sziget Fesztivál egyik kiemelkedő technológiai innovációja idén a továbbfejlesztett Sziget kártya, amely maradéktalanul száműzi a készpénzt a fesztivál teljes területéről. Ennek segítségével a fesztiválozók még egyszerűbben, biztonságosabban, és gyorsabban tudnak fizetni a Sziget bármely pontján. Így már valóban semmi mással nem kell foglalkozniuk, csak azzal, hogy igazán jól érezzék magukat, hiszen minden tranzakció hihetetlenül gyorsan, másodpercek alatt végrehajtható. A bejáratnál díjmentesen a vendégek rendelkezésére bocsátott Sziget kártya a fesztivál számos pontján feltölthető akár készpénzzel, akár bankkártyával. A kártyán maradt pénzt a fesztivál végeztével a feltöltő pontokon vissza lehet váltani. A regisztrált kártyatulajdonosok a kártya esetleges elvesztéskor azt letilthatják, és a kártyát, a letiltásig el nem költött összeggel együtt, visszakaphatják.
Beck György kijelentette: „Folytatjuk a tavalyi évben megkezdett technológiai újdonságok bemutatását, a látogatók a hazai piacon elsőként tesztelhetik élesben a mobilfizetés következő generációs szolgáltatását, a Near Field Communications-t.”
A Vodafone Magyarország a Sziget alkalmából éles környezetben teszteli a Near Field Communications-t (NFC), a mobilfizetés következő generációs szolgáltatását, ami valódi mobilfizetést tesz lehetővé a biztonságos vezeték nélküli adatátvitellel – így a fizetéssel – pár centiméteres hatósugáron belül. Ehhez – csakúgy, mint a tavaly bevezetett Sziget kártya esetében – egy terminálra, illetve egy NFC chippel ellátott mobiltelefonra van szükség. A rendszer hasonlóképpen működik, mint a Sziget kártya, egy érintéssel fizethetünk, és már élvezhetjük is vásárlásunk gyümölcsét. A telefonok további előnye, hogy a speciális, NFC olvasókkal felszerelt kávéautomaták is használhatók a segítségével, illetve a Vodafone előfizetők akár Szigetkártyájukat is feltölthetik operátori egyenlegük terhére.
A tavalyi év sikereiből kiindulva idén is lesz Percalapú Szigetjegy, hiszen 2010-ben közel félezren vették igénybe ezt a kényelmes és egyszerű szolgáltatást. A percalapú mobilfizetés igénybevételéhez a látogató, mobiljával aktiválva, majd a végén leállítva a rendszert, a belépéstől a Sziget elhagyásáig fizet, tehát ha mondjuk csak kedvenc együttesének koncertjére kíváncsi, akár csak arra az időre válthat belépőt.
Kapcsolódó cikkek
- Tizenötmillió szilveszteri jókívánság a Vodafone-nál
- mobilEST: teljes programkalauz mobilra
- A Vodafone jövő tavaszra befejezi teljes hálózatának megújítását
- Költséghatékony tarifacsomagok vállalkozóknak a Vodafone-tól
- Még vonzóbbak a Blackberry-k a Vodafone-nál
- Különleges Opera Mini a Vodafone-nál - Nem csak okostelefonhoz!
- Januárban tovább nőtt a mobilinternet-előfizetők száma Magyarországon
- Vodafone: áprilisra teljes a 4G-s lefedettség
- 4G LTE mobil landol Európában – HTC Velocity
- Samsung GT5690 Galaxy Xcover a Vodafone-nál
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.