Dinamikus vállalatok a számítási felhőkről
A UNIT4 nevű üzleti szoftvereket szállító vállalat felmérést készített arról, hogy milyen a dinamikus cégek - szakszóval: Folyamatos Változásban Lévő Vállalatok (BLINC) - jelenlegi attitűdje a kulcsfontosságú üzleti rendszerek számítási felhő (cloud computing) alapokon történő működtetésével kapcsolatban. A 12 ország 700 dinamikus közepes- illetve nagyvállalatának válasza alapján készített felmérési eredményeket ma hozták nyilvánosságra
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a BLINC típusú vállalatok többet invesztálnak a cloud technológiába kulcsfontosságú back-office rendszereik tekintetében, ám ez a növekedés idén egyenletes marad. A válaszadók 32%-a idén többet költ cloud computing megoldásokra, 32%-uk pedig ugyanannyit, mint 2010-ben. Csupán 4%-uk csökkenti kiadásait e téren és a vállalatok 31%-a egyáltalán nem tervezi, hogy cloud computing-ba invesztál. A válaszadók közel fele (334) jelenleg semmilyen cloud alkalmazást nem használ a back-office műveletek támogatására, egyharmaduk (222) úgy nyilatkozott, hogy back-office funkcióik 1-25%-a működik cloud alapokon. A növekedési potenciál a nagyvállalati szektorban jelentős. A válaszadók közül 6 - méret, ország és iparág tekintetében különböző – vállalat nyilatkozott úgy, hogy back-office funkcióik 100%-ban cloud alapúak.
A cloud computing 3 legfontosabb hátránya a válaszadók szerint:
- Kontrollálhatóság hiánya (51%)
- Az alkalmazások internettől való függősége (54%)
- A testreszabhatóság korlátozottsága (38%)
A cloud computing 3 legfontosabb előnye a kérdőívet kitöltők szerint:
- Egyszerű karbantarthatóság (62%)
- Automatikus frissítések (42%)
- Skálázhatóság (44%)
Annak ellenére, hogy a kérdőívet kitöltő 123, állami szektorban működő szervezet a jelenlegi helyzetben relatíve keveset kíván invesztálni ebbe a technológiába 2011 folyamán, 25%-uk úgy véli, 10 év múlva back-office alkalmazásaik 25-50%-a fog cloud alapon működni, 17%-uk szerint pedig ez az arány 50-75% lesz. Az ágazat szereplői szerint a cloud technológia legfontosabb előnye az egyszerű karbantarthatóság, hátrányként pedig legtöbben az alkalmazások internettől való függőségét és a kontrollálhatóság hiányát emelték ki.
Legtöbben a pénzügyi/számviteli funkciókat szeretnék cloud alapokra helyezni. A válaszadók 24%-a a számviteli folyamatok támogatásához már jelenleg is cloud alkalmazásokat használ, míg az olyan, egyéb back-office funkciók „felhősítésére”, mint az ellátási lánc menedzsment és a gyártás, csak kevesen vállalkoznak. Meglepő módon a válaszadók csupán 8%-a nyilatkozott úgy, hogy invesztált már cloud alapú CRM technológiákba.
A UNIT4 rákérdezett kérdőívében arra is, hogy a vállalatok a következő 10 évben kulcsfontosságú back-office alkalmazásaik mekkora hányadát szeretnék cloud alapokra helyezni. A válaszadók csupán 9%-a gondolja úgy, hogy alkalmazásaik 100%-a helyszíni marad, míg 8%-uk nyilatkozott úgy, hogy minden funkció felhő alapú lesz. A hibrid jellegű megközelítés tűnik a legnépszerűbb modellnek a következő 10 év során, mivel a vállalatok 83%-a szeretné ötvözni a helyszíni típusú és a cloud alapú alkalmazások használatát. 377 vállalat szerint 10 év múlva back-office alkalmazásaik kevesebb, mint 50, 312 szervezet szerint pedig több mint 50%-a lesz cloud alapú.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbfejlesztett felhőfelügyelet a Novelltől
- System Center 2012: Privát felhőalapú rendszerek a Microsofttól
- Nagy teljesítményű hozzáférés multimédiás tartalmakhoz és felhőalkalmazásokhoz bárhol és bármikor
- IT-piaci trendek, ahogy a Noreg látja: hiteles dokumentumok, e-számlázás, felhő alapú informatika
- Magyar bázisra épülő nemzetközi kutatási projekt az elektronikus szolgáltatások egyszerű felhősítéséért
- Digitális felhőbe száll a zenepiac
- Microsoft Dynamics CRM Online – ügyfélkezelés a számítási felhőben
- E-média táblagép és a felhő-alapú e-könyvesbolt a Sharptól
- Mobil eszközökön is követhetők a vállalati pénzügyi mozgások a UNIT4 ingyenes alkalmazásával
- RealNetworks Unifi: új felhő az internet egén
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.