A "Humanoid" követi nyomon a hangos reklámokat
A hangerősséget mérő „Humanoid” elnevezésű szoftver által mért adatok már elérhetőek a Médiatanács honlapján. A laikusok által is könnyedén kezelhető és látványosan megjelenített adatbázis publikálásával a hatóság célja, hogy felhívja a figyelmet a jogsértésekre és a türelmi időszakban tájékoztatással és együttműködéssel érje el, hogy „normális” hangerejű reklámokat, szpotokat sugározzanak a szolgáltatók.
Az idén január elsejével hatályba lépett új médiatörvény már szabályozza a reklámhangerő kérdését, és eszerint a reklám nem lehet hangosabb, mint a környező műsorszámok hangereje. A magyar fejlesztésű, „Humanoid” névre „hallgató” szoftver az RTL Klub, a TV2, az MTV1, MTV2 és a Duna TV csatornáin vizsgálja január óta a műsorjelek hangosságát, illetve a kritikus hangerőugrásokat.
A „Humanoid” fejlesztése 2010 decemberében fejeződött be, így a törvény hatályba lépése óta pontos adatok állnak rendelkezésre a vélelmezett jogsértésekkel kapcsolatban. A mérést végző szoftver virtuális hangosságmérő műszerekkel pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát, a mért eredményeket fájlokba rendezi, majd a megadott paramétereket túlszárnyaló szegmensek esetében a táblázatokban megjelöli az adott műsorrészeket, időpontokat. A program azt is lehetővé teszi, hogy az adott "ugrásokról" teljes bizonyossággal megállapítsák, hogy azok reklámblokkokhoz, kereskedelmi üzenetekhez kapcsolhatóak-e.
A „Humanoid” szoftver által készített adattáblák a Médiatanács weboldalán találhatóak meg. A program segítségével laikusok számára is könnyen értelmezhető módon megjeleníthetőek a vélhetően jogsértően erős hangerő kiugrások. A közzétett adatbázisban bárki könnyedén rákereshet a szolgáltató és az időszak beállításával a feldolgozott adatbázisban tárolt szpotokra. A megjelenő grafikonok piros színnel jelölik a problémás részeket, ezekről pedig egy kattintással rögtön a kifogásolt reklám videóját is elérhetik az érdeklődők.
A kezdeti türelmi időszakban a Médiatanács a közzétett információkkal és a szolgáltatókkal kezdeményezett konzultációval szeretné elérni, hogy a rendelkezésre bocsátott információk segítségével, együttműködés révén tűnjenek el a képernyőkről és az éterből a túl hangos szpotok. A testület azonban várhatóan idén ősztől már szankciókkal is sújthatja a médiaszolgáltatókat, ha a reklám a megengedettnél hangosabb.
Ülésezett a Médiatanács
A Médiatanács mai ülésén öt frekvencia ügyében született döntés, illetve ideiglenes médiaszolgáltatási szerződésekről is határozott a testület. A Püspökladány 91,8 MHz-en a Sárrét FM Konzorciumot, a Zalaegerszeg 95,8 MHz frekvencián a Rádió Zalát nyilvánították nyertessé. A Zalaegerszeg 88,3 és a Keszthely 93,4 MHz-re kiírt pályázatokra a Mária Rádió ajánlatát visszavonta, így a nyertes a Lánchíd Rádió lett. Szintén egyedüli ajánlattevőként kijelölés alapján a Magyar Katolikus Rádió hasznosíthatja a Médiatanács által meghatározott közfeladat ellátására a Budapest 102,1 MHz helyi rádiós frekvenciát.
Ideiglenes médiaszolgáltatási szerződést köthetnek Kiskunfélegyháza 91,1 MHz, valamint a Jászberény a 97,7 MHz frekvencia jogosultjai.
Kapcsolódó cikkek
- Februárban 1,46 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- 17 százalékos növekedést produkált tavaly az internetes reklám
- Reklámmal olcsóbb a Kindle
- Ott is lehet mobilnet, ahol eddig nem volt
- Együttműködési megállapodást kötött a hírközlési hatóság és a katasztrófavédelem
- Februárban közel 1,96 millió volt a szélessávúinternet-előfizetések száma
- Hatályba lépett az NMHH frekvenciadíj rendelete
- Bemutatkozott a média- és hírközlési biztos
- Februárban tovább csökkent a hazai mobil-előfizetők száma
- Megvan a média- és hírközlési biztos is
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.