Chrome 11 beta: a szó se száll el
A Google Chrome 11 tegnap megjelent beta verziója - amellett, hogy a korábbiaknál biztonságosabb és stabilabb - a kimondott szavakat HTML formátumú szöveggé konvertálja, mely nagy segítség azoknak az embereknek, akik nehezen vagy egyáltalán nem tudják használni a billentyűzetet.
A beszédfelismerés egyelőre csak angolul működik. A weboldalon megjelenő mikrofon ikonra kattintva a mikrofonba mondott szöveg megjelenik az oldalon lévő szövegmezőben. Az alkalmazás használható a Google fordítóban, vagy a Google böngészőben is, sőt a webprogramozók is használhatják a portáljuk építésénél, ha az HTML5-ben készül, ugyanis a HTML5 hangfelismerő moduljának programozási interfésze beépült az új Chrome-ba.
A Chrome 11 ezen kívül tartalmazza a 3D CSS transzformációs modellt, az Adobe Flash beépített verziójának biztonságos frissítését, a Google kijavította a felhő alapú nyomtatás hibáit, valamint 25 olyan problémát oldott meg, amelyek az új verzió biztonságát erősítik. Az összetettebb tartlammal szemben a forma egyszerűsödött: szolid, letisztult designnal hangsúlyozza a Google böngészőja egyszerűségét.
A Chrome automatikusan frissül, de aki még nem próbálta, az mától már az új verziót töltheti le.
A szoftver letölthető a letoltes.comról.
Kapcsolódó cikkek
- Chrome-reklám az orosz TV-ben: Gyorsabb, mint gondolná!
- Megjelent a FireFox 4 RC verziója
- Paradigmaváltás a böngészésben: Chrome 9
- Chrome – háromszor
- Google+1 közösségi böngésző-bővítmény?
- Google Chrome 8 PDF-olvasóval és letöltőoldallal
- Chrome OS smartbook-ok még novemberben
- Egy hónap múlva boríthatja a piacot a Chrome OS
- Chrome Frame: IE-turbózó Google-plugin
- Letölthető a Chrome 6
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.