Mától kell fizetni az exkluzív szlovák internetes tartalomért
Rövid tesztidőszak után mától jelenik meg a képünkön ábrázolt - fizetésre figyelmeztető - jelzés a szlovák Piano rendszerbe tartozó exklúziv internetes tartalmak lekérése esetén. A rendszerbe belépett 9 portál 34 szolgáltatásáért havonta 2,90 eurót - éves díjfizetés választása esetén 29 eurót - kell fizetni, a legrövidebb előfizetési időszak egy hét, ennek díja 99 eurocent.
A szlovákiai magyar hírportálok nem csatlakoztak a fizetős rendszerhez, hasonlóan a bulvárlapokhoz, akik szintén elutasították a fizetős rendszert. Ugyanakkor több népszerű napi- és hetilap, egy informatikai magazin és két videóportál már induláskor belépett, ezek a következők:
- SME (a legnépszerűbb szlovák véleményformáló napilap)
- Hospodarske noviny (szlovák üzleti napilap)
- Pravda (a leghosszabb múlttal rendelkező szlovák napilap)
- Dennik Sport (a legnépszerűbb szlovák sportlap)
- Tyzden (díjazott szlovák hetilap)
- Medialne.sk (a marketing és média híreivel foglalkozó portál, a Trend üzleti hetilap része)
- MeToo.sk (szlovák videóportál)
- PC Revue (szlovák IT magazin)
- JOJ & Huste.tv (a második legnagyobb szlovák kereskedelmi csatorna és az általa üzemeltetett videóportál)
A partnerportálok száma a jövőben tovább fog növekedni. Az egyes tartalomszolgáltatók maguk döntik el, hogy az oldalukon mit tesznek fizetőssé. Ugyanúgy az ő döntésükön múlik az is, hogy ezen felül milyen többletszolgáltatást kínálnak cserébe. Egyesek például nem jelenítenek meg hirdetéseket, mások exkluzív tartalmat tesznek elérhetővé. A rendszerbe bekapcsolódó portálok üzemeltetőinek egyezsége szerint az előfizetési díjakat egymás közt a portálok valós látogatottsági adatai arányában osztják majd el.
A frissen bevezetett fizetési modell a kábeltévé szolgáltatókéhoz hasonló, amelyek TV állomások csomagjait teszik elérhetővé egy egységes havidíjért cserébe. A rendszer legfőbb előnye az olvasók számára, hogy egy befizetéssel hozzáférést nyernek az összes oldalon elérhető fizetős tartalomhoz, és ehhez nem kell újra bejelentkezniük az egyes portálokon. Az előfizetésekből befolyó összeg ezután arányosan elosztásra kerül a rendszerbe bekapcsolódott oldalak között.
A világon Szlovákia az első piac, ahol a tartalomszolgáltatók egy egységes fizetési rendszerbe tömörülve teszik fizetőssé az interneten elérhető szolgáltatásaikat. A Piano a jövőben terjeszkedni kíván több európai országba is. A Piano két vállalat, az Etarget és a NextBig közös projektje. Az Etarget célzott internetes reklám szolgáltatója Magyarországon és még további nyolc közép- és kelet-európai országban. A NextBig egy cseh és szlovák érdekeltségű tanácsadó cég.
Kapcsolódó cikkek
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- Orosz elnökválasztás - Szexuális töltetű Putyin-reklámok a neten
- Elhunyt Andrew Breitbart amerikai konzervatív blogger
- Február végétől megújul a Sulinet portál
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Így neteztünk 2011-ben
- Az internet szabadságáért tüntettek Budapesten
- Fizetőssé teszi internetes tartalmait a jövőben a Neue Zürcher Zeitung
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (1. rész)
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.