Személyes adatokat halászhattak le a Facebookról
A biztonsági szoftvereket gyártó vállalat hivatalos blogján azt közölte, hogy illetéktelenek kezébe kerülhettek személyes információk - profilok, fényképek és csevegések tartalma.
A Symantec becslései szerint 2011 áprilisáig közel 100 ezer alkalmazás révén vált lehetővé a szivárgás. A külső felek ugyanakkor talán nem voltak tudatában annak, hogy hozzáférésük van fontos információkhoz.
A világ legnagyobb közösségi portálját értesítették az ügyről, a Facebook meg is erősítette az adatszivárgást - írta a biztonsági cég, megjegyezve, hogy a portál "lépéseket tett az ügy megoldására".
A Facebook szóvivője ugyanakkor úgy fogalmazott, hogy a Symantec jelentése néhány helyen pontatlan, és a közösségi oldal saját vizsgálata nem szolgált bizonyítékkal arra, hogy a felhasználók személyes adatai illetéktelen kezekbe jutottak. Közlése szerint a Symantec jelentése azt is figyelmen kívül hagyta, hogy a hirdetőket és fejlesztőket szerződés köti, amely megtiltja számukra, hogy az oldal elveivel össze nem egyeztethető módon használják a tagokról szerzett információkat.
Kapcsolódó cikkek
- A Stratfor az adatvédelem megsértésének minősítette a WikiLeaks-kiszivárogtatást
- Bepanaszolták adatvédelmi problémák miatt a Facebookot
- Katonai szintű adatvédelmet biztosít a Kingston DT6000
- Betegbiztosítási adatokat tettek közzé a neten - tiltakozásul
- Biztonságosabbá teszi a Fujitsu az okostelefonok és a táblagépek vállalati használatát
- A vállalatok több mint fele képtelen biztonságossá tenni munkakörnyezetét
- Magyar átverések a Facebookon
- Csak okosan osszunk meg a közösségi médiában nyaralási képeket!
- Oszama holtteste a legnépszerűbb hoax
- Biztonsági kockázatot jelentenek a multifunkciós készülékek?
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.