Csökkenhet a szélessáv díja
Két új határozatot adott ki az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), amely a szélessávú vezetékes kiskereskedelmi piachoz kapcsolódó nagykereskedelmi piacokat szabályozza. A most közzétett szabályozás fontos újdonsága, hogy – a korábban már elérhető hagyományos réz hálózati infrastruktúrán túl – megteremti a lehetőségét az új generációs hálózatokhoz való hozzáférésre a nagykereskedelmi piacokon. Ez azt jelenti, hogy a jelentős piaci erejű szolgáltatók kötelesek lesznek a versenytársaik számára elérhetővé tenni meghatározott feltételek mellett a vezetékes elektronikus hírközlési infrastruktúrájukat.
Az új generációs hozzáférési hálózatokat azért fontos elérhetővé tenni az alternatív szolgáltatók számára is, hogy a versenyképességük javuljon. Ezeknek a hálózatoknak ugyanis jóval nagyobb az elérhető legmagasabb adatátviteli sebessége, mint a hagyományos, réz érpáras hálózatnak. A nagyobb átviteli sebesség pedig lehetőséget nyújt arra, hogy a jogosultak nagy sávszélességű internet-, vagy akár televíziós műsorszolgáltatást nyújthassanak az előfizetők számára. Erre csak korlátozottan lenne lehetőségük a réz érpáras hálózatokon. A nagykereskedelmi hozzáférés feltételeinek javítása elősegíti azt, hogy több olyan szolgáltató legyen, amelytől az előfizetők egyidejűleg különböző szolgáltatást (TV, internet, telefon) is igénybe vehetnek.
A határozatok a szabályozó szándéka szerint hozzájárulnak a szélessávú piaci verseny további erősödéséhez. A fogyasztóknak mindez azt jelentheti, hogy több szolgáltató között választhatnak, szélesebb lesz a szolgáltatás-kínálat, és csökkenhetnek az árak is.
A szélessávú kiskereskedelmi piacon az elmúlt években az árak tartósan és folyamatosan csökkentek, illetve javult a szolgáltatások ár-érték aránya (hasonló árért magasabb sávszélességű szolgáltatások érhetőek el). A mostani szabályozás célja az, hogy a versenyfeltételek javításával biztosítsa, hogy ez a tendencia folytatódhasson, s ezáltal lehetővé tegye a szélessávú szolgáltatások gyorsabb ütemű elterjedését.
A piaci szabályozás a verseny támogatásán keresztül kapcsolódik a szélessávú lefedettség javításáról, illetve az internethasználat mértékének növeléséről szóló uniós, illetve magyar kormányzati célkitűzésekhez is.
Összességében elmondható, hogy a szabályozás – amely mostantól kiterjed az új generációs hálózatokra is – ösztönzi a versenyt, és lehetővé teszi az alternatív szolgáltatók számára, hogy a korábbinál jobb esélyekkel jelenjenek meg a kiskereskedelmi piacon. Ez pedig a fogyasztók számára a szolgáltatás-kínálat javulását, az árak további csökkenését eredményezheti.
Kapcsolódó cikkek
- Márciusban közel 1,97 millió szélessávúinternet-előfizető volt hazánkban
- Adatátviteli fejlesztést hajt végre az Invitel Szegeden
- Februárban közel 1,96 millió volt a szélessávúinternet-előfizetések száma
- Januárban is nőtt a szélessávú internet-előfizetések száma
- Minden uniós polgár széles sávú hozzáférést kap 2020-ig
- Közel 2 millió szélessávú internet-előfizetés
- Nagyszabású hálózatfejlesztés újabb kilenc Somogy megyei településen
- Egymillió háztartást lát el az új internetműhold
- A legtöbben internetszolgáltatót keresnek
- Szeptemberben is nőtt a szélessávú előfizetések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.