A magyar távközlési szektor az elmúlt húsz évben jelentősen fejlődött
A magyar távközlési szektor az elmúlt húsz évben óriási fejlődésen meg keresztül, jelenleg 100 lakosra több mint 150 vezetékes és mobilhozzáférés jut - derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem E-Business Kutatóközpont tanulmányából.
Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) Távközlési Tagozat megbízásából készült tanulmány szerint 2008-ban a távközlés adta az információs és kommunikációs technológiai (IKT) szektor árbevételének 25 százalékát, a nemzetgazdaság összes árbevételében pedig 1,7 százalékát tett ki.
A tanulmány rámutat arra is, hogy a bruttó hozzáadott értéket tekintve a távközlés részesedése az IKT szektorban mintegy 40 százalék, nemzetgazdasági szinten 4,2 százalékot tesz ki.
Az elmúlt öt évben 130-150 milliárd forintot ruháztak be a magyar távközlési szektor szolgáltatói, ami az IKT szektor fejlesztéseinek a felét, a nemzetgazdaság összes beruházásának 4
százalékát tette ki.
Az öt legnagyobb távközlési szolgáltató - a Magyar Telekom, a Telenor, a Vodafone, a UPC - adó- és járulékbefizetése 2007-ben meghaladta a 180 milliárd forintot, 2008-ban és 2009-ben a 190 milliárd forintot. A befizetett adók mintegy felét az áfa tette ki - mutat rá a tanulmány.
Az öt szolgáltató adóterhe a tavalyi különadó bevezetése miatt 2009-hez képest több mint 45 milliárd forinttal emelkedett, ami a 2009-es teljes adófizetési kötelezettséghez képest 25 százalékos, az áfa nélküli adó összeghez mérten pedig mintegy 50 százalékos adóteher-emelkedést jelent - olvasható a tanulmányban.
A távközlési szolgáltatók az adófizetés mellett jelentős hatósági díjat is fizetnek, ami 2009-ben megközelítette a 20 milliárd forintot. Az összes hatósági díj 70 százalékát a frekvenciadíj teszi ki. Az öt említett szolgáltató által befizetett hatósági díj 2007-hez képest 16 százalékkal, több mint 2,5 milliárd forinttal emelkedett 2009-re.
Az IVSZ honlapján olvasható tanulmány szerint 2010-ben a magyar háztartások több mint 95 százaléka fizetett elő távközlési szolgáltatásra.
A KSH adatai alapján a tanulmány kimutatta, hogy a távközlési szolgáltatások árindexe reálértéken 2000-től folyamatosan csökken, de 2006-tól a távközlési fogyasztói árak nominálisan is évente 3-5 százalékkal mérséklődtek.
A tanulmány készítői hangsúlyozzák: a távközlési szektor előtt álló nagy kihívás a digitális gazdaság és az információs társadalom alapinfrastruktúrájának kiépítése.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Új uniós távközlési szabályok a fogyasztók érdekében
- Meghatározó iparágak képviseletében a megújuló IVSZ
- IVSZ: Start IT Up a kkv-k piacképes ötleteihez
- Magyarország lesz a Huawei második legnagyobb ellátóközpontja
- Hatályba lépett az NMHH frekvenciadíj rendelete
- Megalakult a Nemzeti Elektronikai Kerekasztal
- EU-jogsértési eljárás Magyarország ellen a távközlési különadó miatt
- IVSZ: oktatási reform kell az elektronikai ipar növekedéséhez
- A digitális átállásról is tárgyaltak a magyar és a szerb médiahatóság vezetői
- Az OTP 800 millióval csökkentette telekommunikációs költségét
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.