Kötelező internetes segélygombért kampányol a Reader's Digest
Egy adott pillanatban 14,6 millió 17 év alatti gyerek tartózkodik a világhálón, és ezt jól tudják a pedofilok is, akik arra használják a netet, hogy becserkésszenek, elcsábítsanak és megrontsanak fiatalokat - olvasható a szervezők internetes oldalán.
A Reader's Digest 21 európai kiadásban, 16 nyelven indított egységes kampánnyal szeretné elérni, hogy a közösségi oldalakon kötelező legyen egy olyan ikon, amelyre kattintva a fiatalok közvetlen kapcsolatba kerülhetnek a speciálisan kiképzett rendőri egységekkel - mondta el az MTI-nek Zsámboki Péter, a magyar kiadás főszerkesztője.
"Csupán a különböző gyermekvédelmi szervezetek honlapjának feltüntetése azért nem elegendő, mert a bajba jutott gyerekek nem biztos, hogy akkor is szólni mernek, ha nekik kell keresgélniük, kitől kaphatnak segítséget" - magyarázta Zsámboki Péter.
A Facebook közösségi portál brit oldalán tavaly nyár óta érhető el az a segélykérőgomb, amelynek más oldalakon való használata öt év alatt 1100 letartóztatást eredményezett, és több mint 600 gyermeket mentett meg.
A kezdeményezés magyarországi oldala www.ovdagyerekedaneten.hu címen érhető el, ahol a látogatók a részletes információk mellett egy kérdőív kitöltésével is támogathatják a pánikgomb bevezetését.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Archos Child Pad: kedvező árú tablet gyerekeknek
- Együttműködési megállapodást kötött az ORFK és az NMHH
- Egyre fiatalabbak használják szülői felügyelet nélkül az internetet Lengyelországban
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Megtízszereződött Csehországban az internetes gyermekzaklatás
- Telenor a gyermekeket érő internetes erőszak ellen
- Netezzünk együtt… biztonságosan! Safer Internet Day (SID) 2012
- UNICEF-felmérés a gyermekeket érő internetes erőszakról
- A szülői házirend megvédheti a gyermekeket az internetes veszélyektől
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.